V Torneig d’escacs BJCG

El dissabte 27 d’abril hem celebrat a l’escola el V torneig d’escacs escolar Bellavista-Joan Camps i Giró, el segon obert a les escoles del municipi.

Des de les 10 h del matí i fins a les 12.30 h, tots i totes les participants han estat fent les partides per tal de determinar els guanyadors/es.

Ens hem organitzat en tres categories:

• Sub-10: Hi han participat els i les alumnes que actualment estan cursant 3r i 4t. Han jugat 5 rondes de 12 minuts correguts de rellotge cada una. S’ha utilitzat el sistema “Swiss manager” per determinar els emparellaments i la classificació final.
  • Sub-12: Hi han participat els i les alumnes que actualment estan cursant 5è i 6è. Han jugat 5 rondes de 5 minuts, amb bonificació de 2 segons per moviment, per cada jugador. S’ha utilitzat el sistema “Swiss manager” per determinar els emparellaments i la classificació final.
  • Sub-14 i més: Hi han participat els i les alumnes que actualment estan a l’institut i persones adultes. Han jugat 9 rondes de 5 minuts, amb bonificació de 2 segons per moviment, per cada jugador. S’ha utilitzat el sistema “Round Robin” (tots contra tots) per determinar els emparellaments i la classificació final.

A més a més, pels assistents que no han participat en el torneig, l’escola ha preparat un seguit de propostes més lúdiques relacionades amb els escacs, per tal de promocionar aquest esport.

Des de l’escola valorem que la jornada ha estat molt participativa i emocionant.

Volem agrair la presència del regidor d’educació, José Antonio Aguilera, per fer l’entrega de premis; al Patronat de Cultura Educació, Infància i Joventut i al Pla Educatiu d’Entorn del municipi per fer possible aquest esdeveniment.

Per acabar, volem fer una menció especial al Club d’Escacs Les Franqueses per la seva col·laboració en l’organització d’aquest torneig.

Podeu consultar els resultats en els següents enllaços: