SORTIDA AL CONSORCI DE RESIDUS DE MATARÓ

Els passats 1 i 2 de desembre l’alumnat de Cicle IV va anar de sortida al Consorci de Residus de Mataró.

Un cop van arribar, van fer grups per tal de començar la visita al centre. Primer de tot es van posar una armilla i un casc i van iniciar la ruta per la planta de tractament de residus.

Primer, els hi van mostrar una maqueta del centre i els hi van explicar com funciona i quin recorregut farien. Després es van posar a caminar fins a arribar a l’Aula Verda, on es van posar unes ulleres 4D de realitat virtual. L’alumnat va veure com funcionava el centre i com reciclar de manera correcta, tot això amb el guiatge d’un robot virtual.

També van poder visitar la sala de control, on diversos operaris controlaven “el ganxo” que agafava la brossa i així la podien traslladar fins a la incineradora.

Durant el circuit van veure, a través d’unes finestres, com funcionaven les màquines i com se separaven els residus segons la seva mida, la seva forma i el seu material.

També van poder veure, a la part superior, les plaques solars que generaven energia per a la planta de reciclatge.

Per acabar la visita, l’alumnat va jugar a trobar les diferències entre dues cuines a mida real, en una no es reciclava i en l’altre si, de manera que van poder reflexionar sobre l’ús que es fa dels diferents materials i la possibilitat de reduir residus a més de reciclar correctament.

Abans de marxar els hi van donar un llibre titulat “Na Llum descobreix el reciclatge”, i ja van agafar l’autocar de tornada.

L’alumnat de Cicle IV va gaudir molt de la sortida.