El Cicle IV fa el taller “Amb Energia”

Els dies 22 i 23 de novembre, aprofitant el projecte de l’energia, el Cicle IV va realitzar un taller anomenat “Amb energia”. Van venir uns treballadors i treballadores del Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme a fer l’activitat i a explicar què farien a la sortida del dia 1 i 2 de desembre.

El taller es va dur a terme a la biblioteca i al pati de l’escola.  Van començar parlant sobre el reciclatge. Seguidament, van fer una activitat relacionada amb les energies renovables i no renovables. Després, fent servir material manipulatiu, van treballar aspectes de l’energia i el reciclatge. Al cap d’una estona, van sortir al pati a fer diversos experiments:

• Aigua calenta amb sucre, bicarbonat i un globus per veure com es produeix el gas.
  • Maquetes que funcionaven gràcies a l’energia que produïen unes plaques solars petites.
  • Molí de vent per a representar l’energia eòlica i l’energia que produeixen els cossos.
  • Vaixell que funcionava amb una espelma que produïa calor (energia tèrmica).

En definitiva, l’alumnat va gaudir molt del taller.

Aquí us deixem un enllaç per si voleu saber més sobre el Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme: https://maresmecircular.cat/consorci-per-al-tractament-de-residus-solids-urbans-del-maresme/