CAMINS QUE ENS DUEN A LES LLETRES…

A l’escola “dels grans” a poc a poc anem descobrint alguns aprenentatges que sembla que són molt importants.

Una de les coses que tenim moltes ganes de saber és de LLEGIR i ESCRIURE, i per això cada dia aprofitem situacions d’ÚS REAL per descobrir l’entrellat de les LLETRES: de vegades “llegim”, de vegades “escrivim”…

Aquesta setmana la Carme ens ha proposat de fer jocs que ens ajuden a MOURE les parts del cos que necessitem “despertar” per ESCRIURE, i a VIVENCIAR els moviments d’escriptura que després faran només les nostres mans…

Us mostrem algunes imatges del procés que hem seguit amb els nens i nenes de P.3 per fer línies corbes que es tallen (GARGOTS):

“Nosaltres som observadores i observadors, mirarem com algú fa camins caminant”

Mentre els observadors miren, una companya “dibuixa” camins embolicats al terra de la classe, corrent i caminant:

Després representem aquestes mateixes línies en un paper d’embalar A TERRA, en horitzontal:

I per fi, anem a la PISSARRA DIGITAL i les dibuixem en vertical:

Tot seguit, practicarem amb el cos LÍNIES RECTES que es dibuixen “de prop a lluny”:

“He de caminar ENDAVANT”

“Ho represento a la pissarra digital”

Ara farem camins “de lluny a de prop”:

·”He de caminar ENDARRERE”

“Ho represento…”

I ara caminem “d’un costat a l’altre costat”:

“He de caminar DE COSTAT”

“Ho dibuixo a la pissarra, tal i com ho he caminat”

Els nens i nenes de P.4 hem representat camins VERTICALS I HIRITZONTALS en el paper d’embalar a TERRA:

Després hem representat camins amb fitxes de colors sobre fulls de paper:

“Llegim el camí: de dalt a baix, de dalt a baix…”

Per altra banda hem aprofitat una sessió de treball matemàtic per introduir les LÍNIES CORBES (obertes i tancades), que també són molt importants per escriure “lletres de pal” i sobretot per les “lletres de fil”.

Us mostrem algunes activitats que hem fet amb els nens i nenes de P.4:

“Amb una cinta de roba dibuixo una línia corba oberta”

“Amb la meva cinta jo dibuixo una línia corba tancada”

“Moltes cintes, moltes corbes…”

Petits i grans hem observat les línies rectes, i les línies corbes obertes i tancades…

I ara les hem volgut REPRESENTAR de diferents maneres:

A partir d’ara el repte serà aprendre a fer aquests i  altres camins en papers cada cop més petits, controlant molt i molt la mà.

Molt més que camins, molt més que línies, gairebé LLETRES!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>