IGUAL?

En la descoberta del món i les mates hi ha molts secrets amagats…

Mireu, mireu, com a partir d’una senzilla balança de plàstic i unes peces de construcció, hem treballt la noció d’IGUALTAT.

“La balança i unes peces que es poden encaixar”

“A veure com funciona…”

La senyo ens proposa alguns REPTES que fan pensar: “Nois i noies, he muntat una torre de peces i necessito que algú aconsegueixi fer que la balança marqui IGUAL”

“Qui em vol ajudar?”

“Veig una torre de tres peces vermelles en un costat, penso que així ho aconseguiré”

Més reptes?

“Ara us he posat una altra torre de peces d’un altre color a l’altre recipient de la balança”. Algú pot fer que marqui IGUAL?”

“Veig una torre de dues peces grogues en un costat, jo només en tinc de vermelles. Crec que ho puc fer així”

La Carme va fent diferents propostes i nosaltres la volem ajudar:

“Ara he trobat la torre de peces en aquest costat, doncs jo faré…”

“Deixo les peces que crec que calen i espero a veure si la balança marca IGUAL”

I un pas més enllà:

“Ara us deixo la balança amb unes quantes peces en un costat i unes a l’altre costat. Com ho podem fer perquè marqui IGUAL?”

“Vejam, dues peces vermelles en un costat i una groga a l’altre costat. He de pensar quantes en manquen per fer IGUAL”. (Potser només sembla un joc amb peces, però això és RESTAR, i també SUMAR!).

Reptes assolits!!! Visca!

Com que ens sembla molt divertit, els nens i nens de P.3 també volem jugar a PENSAR en fer que la balança marqui IGUAL:

“Provem, provem…”

“Així”

“Ho he aconseguit!”

Ara la senyo ha dit que ella no posaria cap peça a la balança, i m’ha preguntat si jo podia fer-ne una tot sol d’igualtat?”

“Poso peces aquí, poso peces allà…”

“Ho he aconseguit!”

“Voleu veure el meu secret?”

“He fet dues torres de TRES peces cadascuna, eren de diferent color però marquen IGUAL”

I ves per on que amb una petita balança, peces i números, anem descobrint secrets de COMPTAR i CALCULAR.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>