FEM UN PROJECTE D’APRENENTATGE SERVEI

Aquest és un curs extrany, on la incertesa de la situació actual influeix en cadascuna de les activitats que planifiquem. És per aquest motiu que aquest curs, al Cicle Superior, ens hem proposat fer microprojectes que no s’allarguin massa en el temps i que un suposat confinament ens permeti poder treballar des de casa i tancar-los, si s’escau.

En aquesta línia, aquest primer trimestre ens aventurem en una nova metodologia: L’APRENENTATGE SERVEI

Consisteix en realitzar un projecte a partir d’una necessitat real del nostre entorn i buscar solucions imaginatives per donar-hi resposta. Per descomptat que utilitzarem els coneixements i les habilitats que hem après a l’escola, però de segur que haurem de fer nous aprenentatges que potser no correspondrien a l’àmbit escolar. La base d’aquest tipus de projecte és el treball en equip i el foment d’actituds com el respecte, l’esforç, la cooperació i la solidaritat. El producte final sempre és la voluntat d’ajudar o de resoldre un problema de forma solidària, sense esperar més recompensa que la satisfacció personal d’haver aconseguit els objectius que ens proposàvem.

Així doncs us presentem la nostra proposta de projecte: FAREM VIDEOTUTORIALS!!!!

Amb la situació actual que vivim, sota el risc de confinament, l’escola ha hagut de fer canvis importants en el seu funcionament i endinsar-se en el treball online. Des de les diferents tutories s’ha informat a les famílies del mitjà que utilitzarem per poder continuar amb les classes en cas de confinament: El Google Classroom. A les aules hem començat també a treballar-ho amb els alumnes.

Però hem detectat una necessitat important: algunes famílies han mostrat el neguit davant del treball online, sobre tot per la manca de coneixements o la inseguretat en l’ús de les Tecnologies Digitals. Actes com enviar un correu electrònic, adjuntar un fitxer o descarregar una foto a l’ordinador són neguits presents en algunes cases.

Els i les alumnes de Cicle Superior, han decidit elaborar uns videotutorials molt senzills on s’expliquen de forma molt bàsica els passos a seguir per poder fer les diferents tasques que es demanen des de l’escola. Aquests tutorials quedaran penjats al web del centre per a que qualsevol família o alumne els pugui consultar si els necessiten.

Ja hem començat a treballar-hi i esperem poder-los tenir fets i penjats abans de les vacances de Nadal.

Esperem que el nostre projecte sigui del vostre interès i sobre tot que ajudi a resoldre els dubtes que pugueu tenir.