VISITA AL CENTRE DE RECOLLIDA DE RESIDUS

L’alumnat de 5è de l’Escola els Aigüerols hem visitat el Centre de Gestió de Residus del Vallès Occidental. Hem quedat impressionats i impressionades, allà arriben els camions dels contenidors de resta de 19 ajuntaments, a la planta es recullen les dades de recollida de residus a cada municipi i actualitza l’Observatori dels Residus comarcal i també ofereix suport de gestió tècnica als ajuntaments. Cada dia generem moltes deixalles, el 90% dels residus que llancem al contenidor gris es podrien reciclar, però un cop està barrejat sols es pot recuperar el 50%, la resta de residus els envien a prop d’Igualada per a ser abocats, és a dir enterrats al medi ambient. Realment és tan impactant la visita que vam sortir amb moltes ganes de reciclar molt i molt bé. Generem tantes deixalles que no se sap que en farem a curt termini. Cal ser conscients de la necessitat de fer una bona gestió dels residus per tal de mantenir la salut del planeta.