Cineclub Sabadell

EN PEP SUÑÉ, PRESIDENT DEL CINECLUB SABADELL, UNA ASSOCIACIÓ CULTURAL DEDICADA A L’ESTUDI I A LA DIVULGACIÓ DE L’ART CINEMATOGRÀFIC,  ENS HA VISITAT.

DES DE FA MÉS DE CINQUANTA ANYS, EL CINECLUB PROMOU L’ESTUDI I LA DIFUSIÓ DEL CINEMA COM A FORMA D’ART. EL COMPROMÍS AMB AQUESTA DIMENSIÓ ARTÍSTICA ES DESPLEGA EN UNA DIVERSITAT D’ÀMBITS D’ACTUACIÓ QUE INCLOUEN, EN PRIMER LLOC, LA PROGRAMACIÓ DELS DIJOUS DEL CINECLUB ALS CINEMES IMPERIAL, LA REALITZACIÓ DE CICLES MONOGRÀFICS DEDICATS A UN AUTOR, UN TEMA O UN PAÍS, LA CONFECCIÓ DE FULLS DE SESSIÓ I DOSSIERS PER A LES PROJECCIONS, L’EDICIÓ DE LA REVISTA RACCORD, O L’ORGANITZACIÓ DE PRESENTACIONS, CURSETS I FÒRUMS DE DEBAT.

EL PRIMER QUE ENS HA PREGUNTAT EN PEP HA ESTAT: QUÈ PENSEM QUE ÉS EL CINEMA?

AQUESTES SÓN LES NOSTRES RESPOSTES:

  • ENTRETENIR LA GENT I PASSAR UNA ESTONA EN FAMÍLIA
  • PER VEURE COSES QUE PASSEN A LA VIDA
  • PER IMAGINAR-NOS EL FUTUR
  • PER IMAGINAR-NOS EL PASSAT
  • PER AJUDAR-NOS A TREURE’NS LA TRISTESA
  • SERVEIX PER GUANYAR DINERS
  • PER ENTRAR EN UN MÓN SURREALISTA
  • PER PASSAR L’ESTONA
  • PER DORMIR
  • PER APRENDRE COSES
  • PER TENIR POR
  • LES PEL·LÍCULES ENS FAN SOMIAR
  • PER FUGIR DE LA VIDA

PER ELL, EL CINEMA ÉS UN MIRALL DE LA VIDA, DEL QUE ENS PASSA. HI HA DIRECTORS QUE ENS ENSENYEN LA VIDA REAL (DOCUMENTALS). D’ALTRES S’INVENTEN HISTÒRIES PER ENSENYAR-LES EN AQUEST MIRALL (POR, AVENTURES, TRISTESA, WESTERN,VIOLÈNCIA QUE A LES PEL·LÍCULES ÉS FICCIÓ PERÒ QUE PASSA A LA VIDA REAL).

ENS HA PARLAT DE LES PRIMERES PEL·LÍCULES DELS GERMANS LUMIÈRE, QUE NOSALTRES JA CONEIXÍEM, I HEM VIST EL VÍDEO DE LA LLEGADA DEL TREN.

PER EXPLICAR-NOS ELS DIFERENTS MOVIMENTS DE LA CÀMARA, ENS HA POSAT ALGUNS FRAGMENTS DE LA PEL·LÍCULA L’ENFANT SAUVAGE DE FRANÇOIS TRUFFAUT, UNA DE LES SEVES PREFERIDES.

PER ACABAR D’ENTENDRE ELS PLANS CINEMATOGRÀFICS HEM VIST AQUEST VIDEO:


https://www.youtube.com/watch?v=QBRlBfkU6Rw

I, PER TANCAR LA SESSIÓ, ENS HA RECOMANAT LA PEL·LÍCULA CINEMA PARADISOUNA HISTÒRIA D’AMOR PEL CINEMA. NARRA LA HISTÒRIA D’EN SALVATORE, UN NEN D’UN POBLET ITALIÀ EN EL QUAL L’ÚNIC PASSATEMPS ÉS ANAR AL CINEMA. SUBJUGAT PER LES IMATGES EN MOVIMENT, EL NOI CREU CEGAMENT QUE EL CINEMA ÉS MÀGIA; PERÒ, UN DIA, ALFREDO, L’OPERADOR, ACCEDEIX A ENSENYAR-LI AL PETIT ELS MISTERIS I SECRETS QUE S’AMAGUEN DARRERE D’UNA PEL·LÍCULA. EN SALVATORE VA CREIXENT I ARRIBA EL MOMENT EN QUÈ HA D’ABANDONAR EL POBLE I BUSCAR-SE LA VIDA. TRENTA ANYS DESPRÉS, REP UN MISSATGE, EN QUÈ LI COMUNIQUEN QUE HA DE TORNAR A CASA.EN SALVATORE, JA DIRECTOR DE CINEMA D’ÈXIT, TORNA AL SEU POBLE NATAL PER ASSISTIR AL FUNERAL DEL SEU VELL AMIC ALFREDO, QUI VA SER EL PROJECCIONISTA DEL CINEMA LOCAL DURANT LA SEVA INFÀNCIA A SICÍLIA. AVIAT ELS RECORDS DEL SEU PRIMER AMOR AMB LA BELLA ELENA I DE TOTS ELS CAPÍTOLS QUE VAN MARCAR LA SEVA FELIÇ INFÀNCIA TORNEN A LA SEVA MENT, CONNECTANT A EN SALVATORE AMB LA COMUNITAT QUE VA ABANDONAR 30 ANYS ENRERE. EL PETIT “TOTÒ” NO ES SEPARAVA DEL COSTAT DE L’ALFREDO, QUE COL·LECCIONAVA EN SECRET TOTS ELS TROSSOS QUE EL SACERDOT -EL CENSOR DEFINITIU- TALLAVA DE LES PEL·LÍCULES PROJECTADES. COM SI D’UN TRESOR ES TRACTÉS. EN SALVATORE REMEMORA TOTES LES CARÍCIES I PETONS PROHIBITS CONSERVATS EN UNA VELLA CAIXA.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>