21 de març: Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial

Avui 21 de març és el Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial. Des del Punt més que lila i per iniciativa d’un grup d’alumnat racialitzat s’han realitzat una sèrie d’acció per visibilitzar-ho. Entre aquestes accions s’ha llegit un manifest escrit per la Daniela A.E:

Fa 60 anys 6 mesos i 7 dies Martin Luther King va fer un discurs anti racial sobre que tenia un somni, “I have a dream”. Explicava que somiava en un món millor per a tots i jo també tinc el mateix somni. Que no importés si ets negre, llatí, àrab, blanc o xinès. Mereixem respecte per igual.

Mereixo sortir al carrer tranquil·lament sense que una persona em miri de reüll pensant que li robaré per ser negra.

No vull que de gran, quan vulgui treballar, em diguin que no puc portar les meves trenes per a anar a buscar feina.

Que vegin a un llatí i que pensin que ven droga.

No vull escoltar més comentaris racistes contra dones musulmanes que decideixen portar el hijab.

Ningú hauria de ser jutjat per les creences de la seva religió, ni ser anomenats terroristes.

Com va dir Martin Luther King, jo també tinc un somni. Vull que em respectin i que si em jutgen no sigui pel meu color de pell ni pel meu pèl, sinó per la meva manera de ser, els meus pensaments. I que en un futur no gaire llunyà tots tinguem el mateix respecte.

Un nen negre ha de tenir els mateixos drets que un blanc que va néixer aquí.
Encara que ara ha disminuït el racisme, continua havent-hi als carrers i això no hauria de passar.

Que no hi hagi llei d’estrangeria.

A finals del segle XIX, va acabar l’època dels esclaus. Però no va ser fins a 1964 que no va haver-hi una llei d’igualtat no sols per als negres sinó també per a protegir la diversitat religiosa, sexual, de gènere… és increïble el que hem patit els estrangers i els nostres països i que no ens donin una medalla per això, no?

Per això crec que aquest dia, 21 de març, hauríem de donar gràcies per tots els esclaus que van lluitar per la seva llibertat, per totes aquestes persones que van lluitar per una igualtat i no sols em refereixo al doctor King, em refereixo a tots i cadascun d’ells. Per Rosa Parks en el bus, Rigoberta Menchú per defensar als indígenes, Nelson Mandela que va lluitar per l’apartheid i per tots els altres que no he esmentat gràcies a tots ells la societat d’avui dia és més justa.

Gràcies.

Hace 60 años, 6 meses y 7 días Martin Luther King hizo un discurso anti racial sobre en el que contaba que tenía un sueño: “I have a dream” que soñaba en un mundo mejor para todos. Y yo, también tengo el mismo sueño: que no importara si eres negro, latino, árabe, blanco o chino. Merecemos respeto por igual.

Merezco salir a la calle tranquilamente sin que una persona me mire de reojo pensando que le voy a robar por ser negra.

No quiero que de mayor, cuando quiera trabajar, me digan que no puedo llevar mis trenzas para ir a buscar trabajo.

O que vean a un latino y que piensen que vendan droga.

No quiero escuchar más comentarios racistas contra mujeres musulmanas que deciden llevar el hiyab. Nadie debería de ser juzgado por las creencias de su religión, ni ser llamados terroristas.

Como dijo Martin Luther King, yo también tengo un sueño. Quiero que me respeten y que si me juzgan, no sea por mi color de piel ni por mi pelo, sino por mi forma de ser, mis pensamientos… Quiero que en un futuro no muy lejano todos tengamos el mismo respeto.

Un niño negro debe tener los mismos derechos que uno blanco que nació aquí. Aunque ahora ha disminuido el racismo, sigue habiendo en las calles y eso no debería pasar.

Que no haya ley de extranjería.

A finales del siglo XIX, acabó la época de los esclavos, pero no fue hasta 1964 que no hubo una ley de igualdad no solo para las personas negras, sino también para proteger la diversidad religiosa, sexual, de género… Es increíble lo que hemos sufrido los extranjeros y nuestros países y que no nos den una medalla por eso, ¿no?

Por eso creo que este día, 21 de marzo, deberíamos dar gracias por todos los esclavos que lucharon por su libertad, por todos esas personas que lucharon por una igualdad y no solo me refiero al doctor King, me refiero a todos y cada uno de ellos: por Rosa Parks en el bus, Rigoberta Menchú por defender a los indígenas, Nelson Mandela que luchó contra el apartheid y por todos los demás que no he mencionado. Gracias a todos ellos la sociedad de hoy en día es más justa.

Gracias.

També s’ha preparat un qüestionari que es passarà a les aules de secundària per detectar violències racistes o xenòfobes que viu, ha viscut o ha presenciat el nostre alumnat i poder fer un iceberg visibilitzant els diferents tipus de violències. A més, s’ha fet un cartell per denunciar el racisme amb les llengües nadiues del nostre alumnat racialitzat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *