Els nens i nenes de 3r han estat treballant el tema de l’alimentació des de l’àrea de Medi i l’àrea de Llengua castellana. Per una banda, s’ha plantejat una Situació d’aprenentatge centrada en l’alimentació saludable i sostenible que ens ha portat a conèixer i analitzar els diferents d’aliments i la seva contribució al nostre organisme. També ens hem fixa’t en la salut del planeta i per això hem analitzat el malbaratament alimentari al menjador escolar, les causes i conseqüències de llençar menjar, i hem elaborat propostes i cartells per reduir aquest malbaratament.



En l’àrea de Llengua castellana, s’ha treballat el lèxic específic d’aquest àmbit i la redacció d’un text instructiu com és la recepta. El producte final ha estat la gravació, en petits grups a la sala audiovisual, d’una selecció de les receptes aportades per l’alumnat simulant un programa de cuina. Finalment, hem pogut fer un magnífic tastet de totes les receptes!
En relació a aquest tema, també hem participat en el Programa “Territori educador. Ens mengem les valls.” a través dels materials relacionats amb els productes làctics i hem gaudit de la visita a la granja agroalimentària Mas El Lladré de les Llosses, on hem pogut veure tot el procés d’elaboració dels seus productes.




