PROJECTE OVELLES I PASTORS (CI)

Un any més els nens i nenes de Cicle Inicial s’endinsen en el món dels pastors amb la participació en el Projecte “Territori educador. Ens mengem les valls”

A partir d’aquesta proposta, hem investigat diferents aspectes del món de la pagesia, les ovelles i les activitats tradicionals a la nostra comarca del Ripollès i hem elaborat un treball interdisciplinari molt interessant i divers que ha engrescat a tothom.

Un dels objectius principals d’aquest projecte és que tots els nens i nenes coneguin i valorin aspectes propis de la nostra comarca  tals com l’activitat agrícola i ramadera tradicional del Ripollès, la vida dels pastors d’abans, la raça d’ovella ripollesa, els productes de proximitat…

Hem treballat seguint la metodologia del treball per projectes en què l’alumnat ha anat construint els seus coneixements a partir dels reptes inicials que cada grup classe s’ha plantejat. S’ha potenciat el treball cooperatiu, la posada en comú de les tasques individuals i la reflexió conjunta dels aprenentatges que s’han anat fent.

La participació en diferents tallers i visites també ens ha permès fer un aprenentatge vivencial molt ampli.

VISITEM UNA GRANJA ECOLÒGICA D’OVELLES I CABRES (“Territori Educador. Ens mengem les valls”)

VISITEM EL MUSEU ETNOGRÀFIC DE RIPOLL

A 1R. MUNTEM PARADETES

TALLER DE MATÓ  I VISITA  A  LA BOTIGA “Som formatgers” (2n)

VISITEM L’ESCOLA DE BOTERS (2n)

VISITA  A LA CARNISSERIA  CA  LA  MAGDA

ENFELTREM LLANA D’OVELLA RIPOLLESA

ENS VISITEN ELS PASTORETS DE RIPOLL

CONVERSA  AMB LA PASTORA DE CAL MIMÓ  (videotrucada-2n)

BERENAR DE PASTORS I PASTORES AMB LES FAMÍLIES DE CICLE INICIAL

Treball transversal de la competència digital:

• Posem a prova els nostres aprenentatges amb KAHOOT .