PROJECTE “LA NOSTRA COMARCA” – 4t

“La nostra comarca” ha estat el projecte que ha treballat l’alumnat de 4t A i B en l’àrea de Coneixement del Medi a través d’una Situació d’aprenentatge que han plantejat els mateixos alumnes.

El projecte ens ha permès realitzar tasques multidisciplinars de les àrees de medi, llengua i plàstica, amb un important treball en l’àmbit digital.

L’objectiu d’aquest projecte és dotar els nens i nenes de les eines i recursos necessaris per anar adquirint un major coneixement de l’entorn on viuen, el Ripollès, tant en l’aspecte natural, social com cultural. Aquest coneixement ha d’ajudar a valorar i actuar de manera crítica i responsable sobre el nostre entorn.  En aquest sentit el treball s’ha anat desenvolupant amb treballs pràctics d’investigació, manipulació, sortides i visites.

Al final del projecte, cada classe ha creat la seva agència de turisme i de guies turístics de la Vall de Ribes (4t-A) i de la Vall de Camprodon (4t-B): logo de l’empresa, targetes personals de cada guia turístic, invitació a les famílies, presentació en format digital i catàleg informatiu de la comarca (dossier de treball de cada alumne/a).

Durant la presentació a les famílies, s’ha exposat el més destacat de la comarca i de cada vall: relleu, pobles, llocs d’interès, llegendes… En aquesta sessió turísitica s’ha entregat el catàleg del Ripollès (dossier elaborat per cada alumne/a) i una maqueta del relleu de la comarca realitzada amb plastilina en les sessions de plàstica.

La presentació ha tingut molt bona acollida i ha estat una cloenda del projecte interessant i amena en què les famílies també han pogut participar responent preguntes dels nens/es, aportant més informació…

A continuació podeu veure un recull d’alguns moments del projecte.

La nostra comarca de Maria Josep Casals