SdA 3r: Coneixem bé el nostre poble?

L’alumnat de 3r ha estat treballant el projecte del nostre poble, Ripoll, de manera globalitzada i transversal des de l’àrea de Coneixement del Medi, Llengua Catalana i Castellana, i Plàstica.

El punt de partida ha estat posar en comú què sabem i coneixem del nostre poble i què hauríem d’estudiar més a fons per poder explicar el passat i el present de Ripoll a altres persones i també a aquelles que vénen a visitar el poble o a viure-hi.

Un cop plantejada aquesta situació d’aprenentatge pràctica i real, ens ha sorgit un gran repte.

EL NOSTRE REPTE: Fer de guies de Ripoll.

Per assolir el repte, hem fet moltes sortides a l’entorn que ens han permès conèixer de primera mà els aspectes més rellevants del nostre poble. També hem ampliat aquestes sortides fent cerques, seleccionant i compartint la informació per tal d’elaborar un treball col·laboratiu des de cada àrea.

ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI:

Presentació de diferents rutes per Ripoll: ruta de natura, històrica, arquitectònica i cultural (fires i festes).

ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA:

Jocs de taula sobre el aspectes més rellevants de Ripoll (en castellà).

ÀREA DE PLÀSTICA:

Ripoll en miniatura (aquarel·les dels llocs més emblemàtics de Ripoll i els 4 cims).

RECULL FOTOGRÀFIC: L’alumnat ha realitzat sortides a l’entorn per documentar els treballs de cada àrea.

El tancament de la situació d’aprenentatge i assoliment del repte s’ha portat a terme de manera real amb els companys de 4t de l’escola i, properamnet, amb alumnat nouvingut de l’Escola d’Adults de Ripoll.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut