SIGUES TU “COLOR CARN” I5

Des del projecte “Sigues tu” de la Diputació de Girona ens han vingut a fer una activitat a l’aula de I5.

Ens han explicat el conte “COLOR CARN” un conte sobre el valor de la diversitat. Els infants han pogut observar que no només hi ha un únic color carn, han dibuixat les seves mans i han buscat el seu color de pell per poder-la pintar. També han jugat al joc dels colors dins de la classe i finalment, han fet un mural molt bonic de les seves mans amb el títol que han volgut triar: ” Els colors de les mans”.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

INNOVAMAT FEBRER/MARÇ I5

Aquest mes de febrer/març els nostres amics els crics han celebrat l’aniversari d’en Pam llegint un llibre d’aventures. L’hivern s’acaba i la primavera ja es comença a notar. En busca d’aventures s’endinsen al bosc a buscar pomes i surten d’excursió, però es troben amb molts entrebancs que entre tots és més fàcil solucionar. La por a vegades és necessària perquè ens protegeix del perill, i és que tots tenim les nostres pors. Els valents no són els que no tenen por, sinó els que es deixen ajudar, ho superen i segueixen endavant.

Així hem començat a treballar els diferents tallers proposats:

Taller: Taules de doble entrada: Completem diverses taules de doble entrada amb les peces dels blocs lògics. Identifiquem les qualitats variables i els atributs dels blocs lògics. Classifquem conjunts referencials segons dos criteris simultanis.

Taller: Creació d’ estovalles: Prenem mides per fer unes estovalles. Identifiquem l’amplada i la llargada d’un objecte. Mesurem longituds.

Taller: Seriacions: Decorem les estovalles que vam fer en el taller anterior amb seriacions. Creem sèries inventant un patró. Identifiquem el patró de diferents sèries.

Taller: Prismes i piràmides: Cerquem les qualitats derivades de la forma dels objectes i els classifiquem. Identifiquem les formes dels objectes. Descobrim les característiques principals dels prismes i les piràmides.

Taller: Programació d’itineraris: Construïm diferents itineraris en una quadrícula 3 × 4 i cerquem quin és el camí més curt. Reconeixem el significat de les targetes de direcció. Construïm diferents camins des d’una casella inicial fins a una casella final. Identifiquem quin és el camí més curt.

Taller: Vistes: Descrivim i dibuixem un objecte des del nostre punt de vista i identifiquem els diferents punts de vista des d’on s’ha dibuixat. Cerquem estratègies per representar en 2D les vistes 3D. Identifiquem el punt de vista des d’on s’ha fet cada imatge.

Altres propostes:

  • Dibuix del nostre reflex (autoretrat)
  • Simetria (completar l’altre meitat)
  • Composició repassant cares en el paper amb els cossos 3D. Creem una figura.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

JUNTS FEM ESCOLA I5 – MARTINA

L’Enric, pare de la Martina, ens ha vingut a visitar a la classe de I5 per ensenyar-nos el seu ofici: lampista. Ha portat un munt d’eines de tota mena que utilitza per treballar. Hem après moltíssim!

Mireu el vídeo mentre ens explica com funciona un circuit elèctric. Aquí en teniu el recull.

Moltes gràcies Enric!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PROJECTE TAURONES I TAURONS – GRUP DEL TRIANGLE

Les nenes i nens de I4 hem començat a fer les exposicions orals del Projecte dels taurons i taurones. Hem començat amb el grup del triangle: la Júlia, l’Alimato, en Leku, l’Éric, el Ferran i la Blanca.

Han explicat quines són les parts del cos de les taurones i taurons, com cacen i què mengen. Ara, escolteu les seves exposicions! Ho han fet genial!!

A partir de les seves exposicions, hem gaudit aprenent tots aquests aspectes i hem fet unes activitats molt enriquidores per anar emplenant el nostre lapbook!!! Ja veureu que xulo quedarà quan l’acabem!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

COLÒNIES CICLE SUPERIOR

Els i les alumnes de Cicle Superior hem anat a la casa de colònies Jou Nature. Ens ha encantat la casa i també l’entorn. Us deixem amb algunes de les fotos d’aquests dos dies! Mireu que bé ens ho hem passat amb les activitats de tirolina, escalada cooperativa, slack line, el pèndul, el joc de nit amb les llanternes, entre d’altres activitats de descoberta de l’entorn.

I avui encara ens queda la discoteca i demà les activitats de roadbook i soccerballs. Quina il·lusió!! Aquí us deixem amb la resta d’imatges de les colònies.

A partir d’avui, a l’àlbum, hi podreu trobar les fotos de tots els dies! Que bé ens ho hem passat!!!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

LA PREHISTÒRIA: PROJECTE DE MEDI A 1R

Després de moltes investigacions i descobertes, els nens i nenes de 1r han acabat el projecte de medi sobre la prehistòria.

Ha sigut molt emocionant aprendre tantes coses, a més tot ho hem intentat portar a la pràctica i com veureu fins i tot hem fet una cova a la classe!

Hem incorporat altres matèries com Arts and Crafts per fer llances, pinzells, art rupestre… també hem après sobre animals prehistòrics ja extingits a castellà i a català hem fet un lapbook amb tota la informació. Ha sigut tot ben interdisciplinari.

A més a més, com ja sabeu vam poder visitar un poblat neolític a Banyoles i va enriquir molt més el projecte.

Fins aviat Homo Sapiens!

(Clica damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

COMIAT ARUZHAN

El passat divendres la mare de l’Aruzhan, alumna de sisè, va convidar a tota la classe a esmorzar amb motiu del comiat de l’Aruzhan que marxa a viure a Kazahistán. Et trobarem a faltar Aruzhan!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PROJECTE SIGUES TU I5

Al primer trimestre, els nens i nenes d’I5 vam començar a treballar el projecte “Sigues tu”, on hem après moltes coses sobre el nostre cos: el nom dels òrgans i la seva funció, l’aparell respiratori i l’aparell digestiu, com reacciona el nostre cos davant les diferents emocions, la importància de saber escoltar als altres i ser conscients de les coses que ens agraden i les que no.

Ens ho hem passat molt bé creant el nostre lapbook on hem plasmat totes les feines que hem fet!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

ACTIVITATS DE I3 EL MES DE FEBRER

Els alumnes de I3 aquest mes de Febrer hem treballat l’hivern. Hem experimentat neu amb l’espuma d’afaitar i també hem pintat amb gel de colors.

Estem creant quadres de Joan Miró: Escultura Dona i Ocell, Blau III i Mirades innocents.

Febrer és el mes de Carnaval, hem fet tallers (màscares, disfresses i maquillatge) i ens ho hem passat d’allò més bé.

Cada dia fem Racons de llengua, matemàtiques i plàstica, jugant aprenem moltes coses.

Comencem a treballar l’alfabet fonètic, saben molts sons de les lletres! Aquest nens són fantàstics!

Us felicito!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

8M A INFANTIL

Totes les nenes i nens d’Infantil hem pres consciència del que significa el 8M realitzant un munt d’activitats ben enriquidores.

  • Hem fet una medalla amb el símbol de la dona, l’hem pintat i hem escrit 8M o 8 MARÇ.
  • La iaia Pepa ens ha portat un conte preciós: “Sóc la Jazz” on totes les nenes i nens d’Infantil han vist que el respecte cap a la diferència és un valor primordial a la vida.
  • Hem pintat a la cara de cada nen i nena el símbol de la dona.
  • Hem parlat de la dona més important de la nostra vida i l’hem penjat a un 8M gegant (activitat promoguda a nivell municipal).
  • Hem explicat contes a les classes:
    •  A I3: “El meu pare és mestressa de casa” i “El niño que no quería ser azul, la nina que no quería ser rosa”.
    • A I4 i I5: “Ara em dic Joana” i “La Daniela i les noies pirata”.
  • Hem treballat una dona meravellosa a cada classe:
    • A I3 la Yayoi Kusama (pintora): han parlat sobrre ella i han punxat rodones de color lila i van fer un mural.
    • A I4 la Judith Scott (escultora): vam parlar sobre ella, vam observar la seva obra de la cadira i la vam reproduir amb llanes de colors.
    • A I5 la Maria Antònia Canals (matemàtica): han parlat sobre ella i han jugat amb reglets.

Com veieu, ha estat un 8M fantàstic, ple de reivindicacions i reconeixement de les DONES.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SETMANA CULTURAL A CICLE MITJÀ

Durant la setmana cultural, nens i nenes de Cicle Mitjà ens hem convertit en grans experts del circ. Des d’investigar als pallassos més famosos, aprendre a fer de mims i fer de malabaristes fins a descobrir tot l’estil de vida que implica als artistes que hi participen.

Ens ho hem passat genial!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SORTIDA DE CI AL PARC DE LA DRAGA

Cicle inicial ha visitat el jaciment neolític del Parc de la Draga a Banyoles.

Hem fet de dones i homes prehistòrics, hem visitat reproduccions de cabanes, hem fet farina, tirat llances i hem après les tècniques neolítiques per fer un bol d’argila!

Ha sigut una experiència molt enriquidora, ja que hem pogut observar, tocar i aprendre de primera mà tot el que hem treballat a l’escola sobre aquesta apassionant etapa històrica.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

 

SETMANA CULTURAL DEL CIRC A CI

Com bé sabeu la setmana passada vam celebrar la setmana cultural i vam treballar el CIRC.

A 1r i 2n vam fer un munt d’activitats. Cada matí ens reuníem tots al passadís i obríem la capsa del circ, la qual ens donava una pista de què feríem durant el dia. El primer dia vam rebre unes entrades per anar dijous al Festival Internacional del Circ Elefant d’Or a Girona. Tot seguit, vam fer una llista de tot el que coneixem del circ i per engegar la setmana vam veure una pel·lícula: El “Magnífico Iván”. La pel·lícula ens va servir per introduir el tema i reflexionar sobre l’ús dels animals al circ. Per sort a Catalunya està prohibit!

A la tarda vam fer un taller de barrets de pallasso, ja que el nostre passadís està ambientat amb aquest artista del circ.

L’endemà va tocar la màgia i en grups vam preparar uns trucs divertidíssims! A la tarda vam preparar unes boles de malabars amb sorra de la platja. Dimecres va ser el dia dels mims! Primer de tot vam veure vídeos sobre mims per inspirar-nos perquè amb els mateixos grups del dia anterior vam preparar unes actuacions espectaculars. A la tarda vam crear les nostres pròpies ninots de mims.

Dijous vam anar al circ i divendres va tocar fer acrobàcies, malabars i equilibris! A la tarda tot menjant crispetes vam veure un muntatge amb totes les actuacions de màgia i mims que també trobareu al bloc.

Tot això ho anàvem apuntant a la nostra llibreta del circ.

En resum: ha sigut una setmana ben emocionant i plena d’aprenentatges!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

 


 

JUNTS FEM ESCOLA: JANA

Ha vingut el papa de la Jana, en Matiu, i hem fet una manualitat de carnaval quarnint-nos ben bonics i boniques amb sanefes de colors, escurapipes…

Als nens i nenes els ha agradat molt i molt posar-se ben guapos i guapes!!

Ens ha encantat tenir-te a la classe Matiu, la Jana estava molt contenta i emocionada!!! Moltes gràcies per fer-nos aquesta manualitat tan divertida!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

GENER A I4

Els nens i nenes de I4 hem gaudit experimentant, observant, explicant….d’un munt d’activitats durant el mes de gener.

  • Els reis ens van portar unes joguines xulíssimes per la classe de I4. Mireu, mireu!!
  • Seguim amb el nostre abecedari i vam fer la lletra M i algunes altres lletres (N, T, F, L, LL, R, -R-, B, V, NY,…), de l’alfabet fonètic, amb diferents materials.
  • Vam dibuixar un dinosaure que ens havien portat a la classe.
  • Vam pintar amb guixos dels colors de la tardor al nostre álbum i vam fer traç.
  • Vam fer un arbre de nadal amb els papers que ens havien portat les famílies, vam dibuixar regals, encolar el tronc, dibuixar esttrelles
  • Vam fer una mandala amb els colors de l’hivern, ens vam adonar de quines són les lletres de la paraula HIVERN (llegint-les, endreçant-les, comptant-les…) i vam fer traç.
  • Vam adonar-nos de les diferents emocions, nostres i dels demés…ens vam mirar al mirall, vam expressar com ens sentíem i perquè, vam fer el dibuix i vam escriure la paraula.

I moltes altres activitats més que van servir per avaluar els diferents continguts que realitzem a l’aula, per així poder transmetre a les famílies com s’ho estaven passant les seves filles i fills i quin munt de cosetes ben xules estaven aprenent.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SETMANA CULTURAL A INFANTIL: EL CIRC

Durant aquesta setmana cultural hem treballat el circ, però totes les nenes i nens d’Infantil érem mags i magues!!. Hem realitzat un munt d’activitats molt divertides, que tot seguit us expliquem.

Les nenes i nens d’Educació infantil hem fet tallers barrejant-nos els tres cursos:

  1. Equilibristes amb gots i plats, forçuts i aros grans i petits.
  2. Carioques, malabars amb bitlles, malabars amb pilotes de forats, pilotes de ping-pong i raquetes i encistellar pilotes de tenis.
  3. Fer bombolles de sabó, tombar gots amb pilotes, fer torres amb gots i un circuït.

Hem gaudit d’un espectacle de la gran maga Maria Cantorné i algunes mestres més també han fet algun truc: la Cristina, l’Anna i la Laura. Ha sigut molt espectacular veure com totes les nenes i nens estaven expectants a tots els trucs de màgia.

També cadascun dels cursos a la seva classe ha realitzat diferents activitats per decorar el passadís:

  • I3: una vareta
  • I4: un conill
  • I5: un barret de copa

Hem vist una pel·lícula molt bonica sobre la situació dels animals que vivien al circ: “El magnífico Iván!”. Ha sigut molt bonica, ens ha fet adonar-nos de com se senten els animals al circ i ens ha fet plorar una mica…bé, una mica no…molt i molt…

I per últim, cadascú a la seva classe ha realitzat diferents activitats del circ: fer ratlles a una carpa de circ, dibuixar els diferents personatges d’un circ, escriure la paraula…encara no hem acabat i seguirem durant la setmana que ve!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SETMANA CULTURAL – CICLE SUPERIOR

Durant tota aquesta setmana cultural sobre el circ, els nens i nenes de Cicle Superior hem estat realitzant diferents activitats. En petits grups hem estudiat diferents circs importants d’arreu del món, hem mirat un documental, hem fet un lapbook i també he fet presentacions davant la resta dels alumnes per explicar tota la informació que hem trobat.

També hem fet boles de malabars amb sorra i globus. Juntament amb altres materials de circ (diabolos, anelles, cercles…) hem estat practicant i hem realitzat una actuació amb el material que hem escollit.

També hem solucionat uns reptes matemàtics que se’ns van proposar sobre el circ! I hem anat a Girona a veure el Circ Internacional Elefant d’Or.

Finalment, per concloure la setmana hem mirat una pel·lícula sobre el circ, el Magnífico Ivan.

Aquí us deixem amb un recull d’imatges sobre tota aquesta setmana.

(Cliqueu la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

VISITA AL GINJOLER I A LA RESIDÈNCIA MAR I SOL

Els nens i nenes d’Infantil hem anat a visitar als infants de la llar d’infants el Ginjoler i als avis i àvies de la Residència Mar i Sol.

Els hem recitat el poema de l’hivern de cada classe i els hem cantat la cançó del Carnestoltes!! Quina il·lusió que els ha fet la nostra visita… ja que no hi vam anar per Nadal perquè va ploure…

Tothom ha gaudit molt i molt d’aquesta trobada tan enriquidora!! L’any que ve hi tornarem!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).