Infantil

 

Cada vegada és més sabut de tothom la importància que té l’educació en els primers anys de vida. En aquesta etapa l’adquisició d’hàbits és fonamental per a l’organització mental del nen/a, per adquirir autonomia i per la seva seguretat personal. És per tot això que us demanem la vostra col·laboració.

HORARI I ASSITÈNCIA:

– Cal ser puntuals a l’hora d’entrar i sortir (a les 9 i a les 3, a les 12 i a les 5).

– La porta del pati s’obre cinc minuts abans de l’hora d’entrar a la classe i es tanca cinc minuts després de l’hora de la sortida. Si arribeu més tard, cal passar per la porta del c/ Mestra Numància.

– Les nenes i els nens es poden acompanyar fins a les files que fem al pati, no s’ha d’entrar amb ells, excepte els dies de pluja.

– Per tal de facilitar la sortida, espereu els vostres fills a baix els graons.

– No utilitzeu els passadissos interiors, s’ha d’entrar pel pati.

– És molt important per als nens l’assistència regular a les classes.

– En el cas d’arribar tard i/o per faltes d’assistència, cal justificar-ho.

– És important pels nens l’assistència del pare i de la mare a els reunions de curs i a les entrevistes amb la mestra.

LA ROBA:

Les nenes i els nens de parvulari fan l’aprenentatge de vestir-se i despullar-se sols si els adults els hi ho permetem, cal que nosaltres no fem res que puguin fer-se ells sols i també que no els hi poseu més difícil del compte, amb roba massa complicada (pantalons de pitet…).

– La roba del nen/a ha ser ser senzilla de posar i treure i còmoda, que no dificulti la seva mobilitat.

– No cal que se’ls abrigui excessivament.

– Per evitar pèrdues de peces de roba i facilitar l’ordre, poseu-hi el nom i una cinte d’uns quinze centímetres per poder-les penjar al lloc corresponent.

– És norma de l’escola que els nens i les nenes de parvulari portin: una bata cordada al davant, una tovallola petita (també amb una cinta per poder-la penjar al seu penjador), sis paquets de mocadors de paper.

– Les nenes i els nens de P3 han de tenir una muda (calcetes o calçotets, pantalons, mitjons i samarreta) a la classe per poder-los canviar en cas d’algun incident, i també un pot de tovalloletes higièniques.

L’ESMORZAR:

L’esmorzar de l’escola no vol ser un “àpat important”, entenem que els nens no surten de casa en dejú (sense menjar res), el que fem doncs, és un “petit entreteniment” a mig matí i s’aprofita per treballar els hàbits alimentaris, importants per a la salut dels nens/es. Per aquest motiu:

– Han de portar una sola cosa i ha de ser variada. Si pot ser, 2 o 3 dies fruita.

– Cal evitar les pastes industrials que a més de ser cares, no alimenten gaire, són riques en greixos i fan malbé les dents.

– Si porten iogurt, l’envàs no ha se ser de vidre i cal que portin una cullereta amb el nom. Cal evitar també els embolcalls de paper d’alumini i de plàstic: sempre que es pugui, poseu l’esmorzar dins una carmanyola.

– No han de portar cap tipus de llaminadures (xiclets, xupa-xups, pipes…).

– És norma de l’escola que les nenes i els nens de parvulari portin: un vas amb nansa i una cinta per poder-lo penjar al seu penjador, un tovalló de roba i una bossa o motxilla, tot amb el nom.

ANIVERSARIS:

A l’escola es pot celebrar l’aniversari.

– No es pot portar cap coca o pastís casolà, han de ser comprats i amb garantia d’elaboració.

– Es poden portar sucs de fruita o llet amb cacao, amb envasos grans.

– Si es porten llaminadures, com a màxim ha de ser una per cada nen/a, mai una bossa plena.

– Si feu una festa a casa i voleu que repartim les invitacions, cal que n’hi hagi per tothom.

MATERIAL:

A l’escola el material és col·lectiu, el pagueu a l’Associació de Mares i Pares al començament de curs, i per aquest motiu:

– No cal portar material escolar.

– No han de portar diners.

– Poden portar: contes, llibres de consulta, cintes de música o de vídeo, CD rom… que siguin d’interès per la classe i que un cop utilitzats es tornaran al nen/a.

– També poden portar: joguines, disfresses, contes… que siguin d’interès educatiu per donar-los a l’escola. Per altra banda no és gens convenient que el nen/a porti joguines per a ús personal perquè el distreuen i, generalment, són una font de conflictes.

– Esperem que col·laboreu quan els nens i les nenes us demanen materials diversos per protar a l’escola, generalment, materials de rebuig (capses, pots de iogurt, llanes, revistes, papers de regal…) són per les classes de plàstica o altres activitats.

Per acabar, us proposem que aprofiteu l’entrada a l’escola per anar deixant, si encara no s’ha fet, aquelles actituds de bebè (biberons, xumets, portar-los a coll o en cotxet…) per tal de facilitar l’adaptació, l’adquisició d’hàbits i, en general, afavorir el bon desenvolupament del nen/a.

L’ADQUISICIÓ D’HÀBITS A PARVULARI

A les primeres edats és quan s’adquireixen la majoria dels hàbits que ens serviran a la nostra vida quotidiana, és per aquest motiu que a parvulari hi donem molta importància. Si des de casa i a l’escola treballem en una mateixa direcció ajudarem els infants a desenvolupar-se amb autonomia i responsabilitat. Us en donem unes quantes pautes:

HÀBITS D’AUTONOMIA:

Hàbits d’higiene

– Anar sol al lavabo, tirar la cadena i rentar-se les mans.

– Rentar-se sol les mans i la cara quan calgui, utilitzant correctament els objectes de neteja: sabó, tovallola…

– Saber quan ha d’utilitzar el mocador, tenir sempre el nas net.

– Rentar-se les dents després de cada àpat.

– Participar activament en el bany, per aconseguir que als cinc anys siguin capaços de dutxar-se sols.

Hàbits en el vestir

– Participar activament en el vestir-se i despullar-se, amb la intenció que ho faci tot sol el més aviat possible.

– Endreçar la roba al seu lloc: penjar l’abric, deixar la roba bruta al cove…

– Anar aprenent a cordar botons i sabates.

Hàbits en el menjar

– Menjar sols, fer servir correctament els coberts: forquilla, cullera i ganivet.

– Menjar a poc a poc, assegut, furant tot l’àpat, a la seva cadira.

– Cal menjar variat: verdures, fruita, pocs greixos, peix, carn, làctics… i pocs productes amb additius i conservants.

Hàbits de treball

– Mantenir la postura adequada a cada activitat.

– Posar atenció en la feina i acabar el que es comença.

– Tenir cura del material i jocs: utilitzar-lo correctament i saber endreçar cada cosa al seu lloc.

Hàbits de convivència

– Saludar a l’entrada i a la sortida d’un lloc.

– Donar gràcies quan cal.

– Saber demanar disculpes quan ens equivoquem.

– Saber escoltar els altres i esperar el torn per parlar.

– Parlar sense cridar.

– Aprendre a compartir i a solucionar els conflictes parlant i raonant, no pegant, ni plorant, ni cridant.

– Tenir una actitud alegre i d’estimació cap als altres: ajudar els companys, col·laborar espontàniament, protegir els més petits o dèbils.

Agraïdes, per endavant, per la vostra col·laboració.

L’EQUIP DE PARVULARI