PROJECTE CONEIXEM L’ESCOLA

L’arribada a l’escola juga un paper important en la història d’un infant de tres anys. Aquí serà on passarà moltes hores, acompanyat d’uns adults que, en un primer moment, són desconeguts, i d’uns companys que de mica en mica anirà coneixent. Com que som conscients, des del primer dia hem volgut que aquest espai nou sigui un lloc confortable i de tranquil·litat per tots ells. Un dels elements que hem utilitzat és el projecte “Coneixem l’escola”.

Tot va començar…

El projecte arrenca amb la benvinguda dels infants de 6è. Ara ja fa uns dies que els nens i nenes de 6è van venir a l’aula a buscar als petits per tal de mostrar-los tots els espais que tenim a l’escola. I qui millors que ells, coneixedors d’aquesta.

A partir d’aquí s’inicia el projecte… i comencem a enfilar l’agulla.

Després d’aquest primer contacte amb tots els espais de l’escola, de mica en mica els dies següents, anem descobrint cadascun dels espais i a les persones que interaccionen en aquests espais.

En cadascun dels llocs que anem descobrint, trobem una fusta amb la foto de l’espai i les persones associades a aquest espai.

Els espais de l’escola que hem anat descobrint són:

El porxo i el pati

Descobrim l’espai del porxo i s’explica que durant l’estona de patis poden venir a ballar amb la música.

La Consergeria,

La Montse i l’Aina ens expliquen en què consisteix la feina que desenvolupen a l’escola.

El Menjador i la cuina

Coneixem a la Mireia qui ens regala una fusteta on apareix la imatge del menjador i quatre fusteta amb la imatge de l’Anna, la Marta i la Vanessa.

Les cuineres ens conviden a conèixer la cuina i ens ensenyen les olles on fan el menjar per tota l’escola.

La biblioteca

Quina sorpresa ens emportem quan anem a veure la biblioteca. Està tancada hi ha un cartell que ens avisa que està en obres, ens haurem d’esperar per conèixer i gaudir de l’espai. L’Aleph, però ens espera a consergeria i ens regala el punt de llibre i la carpeta que ens servirà per poder emportar-nos contes a casa quan la biblioteca estigui oberta de nou.

L’aula de psicomotricitat

Per arribar aquesta, cal pujar les escales del Matxu i accedir al pis de dalt. Per gaudir d’aquest espai van compartir una sessió en família i van ser els pares que els hi van regalar la fusta amb la imatge d’aquest espai.

ENLLAÇ

Les aules d’infantil

Una per una vam anar descobrint cadascuna de les aules i els tutors/es que les acompanyen en el cicle d’infantil: els Verds-Isa, els Taronges-Lourdes, els Vermells-Teresa, els Lliles-Aitor, els Grocs-Raquel i els Blaus-Gina.

La ludoteca

En aquest espai no només vam trobar la fusteta amb la imatge, sinó que vam poder compartir una estona jugant tots junts Taronges i Verds.

A mesura que arribaven les diferents fustes a l’aula, les col·locaven a l’espai de projecte i així les teníem a l’abast. Quan ja les vam tenir totes, va arribar el moment d’endreçar-les, per tal de poder situar-nos i familiaritzar-nos amb l’entorn escolar i jugar. Els exalumnes que ens acompanyen cada divendres a la tarda ens van ajudar moltíssim.