D’on venim?

UNA MICA D’HISTÒRIA O EL CAMÍ RECORREGUT

L’escola La Sínia té una història molt recent. Va iniciar la seva activitat el setembre de 2004 en dos mòduls prefabricats, amb dos grups de P3, quatre docents i un projecte educatiu molt incipient que es mou  recolzat sobre quatre fonaments:

• L’infant com agent actiu del seu propi aprenentatge basat en confiança sobre ell, la participació, l’autoavaluació, la responsabilitat i l’autonomia.
  • L’acompanyament i l’escolta constant del docent en el seu desenvolupament global.
  • L’aprenentatge basat en l’adquisició de coneixements a partir de la descoberta d’una realitat complexa i globalitzadora tenint en compte les diferents mirades disciplinars i diferents metodologies que permetin  aprofundir en el coneixement.
  • El valor de la comunitat educativa en el procés de creixement i d’aprenentatge de l’infant, la presència activa de les famílies com a agents essencials i per tant presents en la quotidianitat escolar.

Un curs després es va incorporar un grup de P5. Per Sant Jordi del curs 2007-2008  es va acabar l’etapa de la provisionalitat als mòduls i es va fer el trasllat a l’edifici definitiu. Durant el curs 2009-2010 es van  finalitzar les obres del Poliesportiu.
El curs 2011-2012 es completa l’Educació Primària amb la primera promoció de sisè que surt del centre.