BIO DIVERSITAT

Aquest curs hem iniciat un projecte molt bonic en el que volem transformar els espais verds de l’escola en un gran hort.  Un cop tinguem l’hort en funcionament intentarem vincular-ho amb el nostre laboratori.

És un projecte a llarg termini on la participació de tota la comunitat educativa, pares/mares, mestres i alumnat de tots els cursos ( P3 fins 6è de primària) hauran de posar el seu granet de sorra.

Tot el projecte estarà dirigit pels mestres assignats a la comissió de biodiversitat i seran ells/es qui decidiran i pautaran les accions a realitzar (reg, plantacions, activitats, recollida d’aliments i el seu posterior estudi al laboratori de l’escola).

Des del punt de vista pedagògic considerem que introduir un hort a la vida dels nostres infants té innumerables beneficis i ens permet posar en pràctica un gran nombre de competències i disciplines al mateix temps. A través de diferents tipus de preguntes podem suscitar la curiositat dels estudiants i promoure el seu interès per aprendre conceptes, habilitats, actituds i valors que amb un mètode tradicional podrien resultar més avorrits i menys eficaços.

Alguns dels beneficis que podem destacar són:

• Fomentar valors com la paciència, la responsabilitat i treball en equ
  • Conèixer els productes autòctons i identificar els que són propis de cada estació.
  • Fomentar la participació de les famílies i de tota la comunitat educativa.
  • Afavorir una alimentació saludable i equilibrada, ja que el saber el seu cicle fa que el nen/a apreciï molt més els seus beneficis saludables.
  • Promoure una consciència de cura i respecte pel medi ambient.