QUI SOM?

Equip humà que forma part de la Ginesta.

La nostra escola té la següent finalitat:

• Som una comunitat diversa, fruit del seu temps i que es mou amb la mirada atenta als reptes en formació integral i educació que el món i especialment el nostre entorn- ens presenta, donant-hi i actualitzant les respostes a aquestes reptes en un procés de mirar-decidir- actuar-revisar- aprendre-mirar…
  • Som un centre viu, compromès i receptiu, que acull a persones que vénen d’altres indrets i que ens mostrem tal i com som –amb la nostra llengua i la nostra cultura- i ens obrim tot descobrint la diversitat del nostre món, amb un model educatiu flexible per fer front a aquesta diversitat.
  • Som un centre amb un compromís educatiu ferm en què pretenem formar persones respectuoses, amb ganes d’aprendre i col·laborar i capacitades per assumir els reptes acadèmics i professionals del dia de demà.
  • Som un centre que promou la formació integral de l’alumnat i on es potencien les qualitats humanes dels alumnes.
  • Som un centre en què cultivem la confiança (confiança en el més genuí de cadascú, confiança en la transcendència de les petites coses, confiança en què l’entusiasme s’encomana, confiança en què –entre tots- anem trobant noves maneres d’accedir al coneixement, confiança en què aquest coneixement està disponible per a tothom…). Aquesta confiança també s’alimenta d’una agosarada actitud de donar-nos contínuament
    oportunitats.
  • Som un centre on tothom hi té veu i hi és representat i on valorem la participació de tota la comunitat educativa en el repte comú de formar i educar persones.
  • Som un centre que creix, que aprèn cada dia gràcies a la riquesa que li aporta la comunitat educativa que el forma i que té el coratge necessari per anar revisant i mirant allò que fem com a procés madur que busca en tot moment millorar la tasca educativa que té encomanada. I també com una necessitat, perquè sabem que l’escola, la nostra escola, pot ser també per què no?- un marc de transformació social.

La nostra perspectiva humana:

Volem un centre en què els i les alumnes en sortir siguin:

• ciutadans respectuosos amb l’entorn social i humà
    … i, per tant, la nostra comunitat educativa haurà d’esforçar-se amb l’exemple donant el millor de si mateixa, creant un clima de treball positiu i engrescador per a tothom.
  • ciutadans que sàpiguen treballar i desenvolupar-se en un entorn adult
    … i, per tant, la nostra comunitat educativa, juntament amb la corresponsabilitat amb els pares, fomentarà un clima positiu i agradable de treball, on tots i cadascun de nosaltres ens sentim inclosos, a gust i on sabem que tots som escoltats.
  • Ciutadans decidits i valents, que sàpiguen donar raó d’allò que volen

… i, per tant, aprendrem junts a tenir un esperit crític, formar-nos opinions escoltant les opinions dels altres i valorant el goig de la llibertat i l’opció de prendre la decisió més adequada a cada moment.

• Ciutadans conscients de la seva realitat i que amb una mirada oberta cap al futur caminin amb il·lusió
    … i, per tant, la nostra comunitat educativa haurà d’assumir amb valentia la part del camí que li pertoqui.
  • Ciutadans que continuïn construint una societat més justa
    … i, per tant, la nostra comunitat educativa haurà d’intentar esdevenir un camp d’aprenentatge.
  • Ciutadans amb ganes de millorar i aprendre
    … i, per tant, aprendrem a gaudir del propi procés d’aprenentatge i el goig d’anar millorant en el dia a dia, valorant els errors com a noves oportunitats per fer-ho cada dia una mica millor.
  • Ciutadans que contribueixin a un món més pacífic
    … i, per tant, la nostra comunitat educativa mirarà amb valentia les pròpies petites violències.

Els nostres valors:

• Respecte i tolerància cap a tot tipus de diversitat fruit del pluralisme de la nostra societat multicultural i dinàmica.
  • Hàbit de convivència en un clima de diàleg i entesa.
  • Valoració i reconeixement de l’esforç i la constància davant els reptes del dia a dia en un procés d’autosuperació.
  • Cooperació i solidaritat.
  • Prendre consciència dels propis actes i de la importància que tenen per a un mateix i per als altres.
  • Fomentar l’esperit crític per formar-se criteris propis i poder prendre decisions serenes, lliures i madures en els reptes quotidians i del futur.