Aquest curs hem iniciat un projecte molt bonic en el que volem transformar els espais verds de l’escola en un gran hort. Un cop tinguem l’hort en funcionament intentarem vincular-ho amb el nostre laboratori.
És un projecte a llarg termini on la participació de tota la comunitat educativa, pares/mares, mestres i alumnat de tots els cursos ( P3 fins 6è de primària) hauran de posar el seu granet de sorra.
Tot el projecte estarà dirigit pels mestres assignats a la comissió de biodiversitat i seran ells/es qui decidiran i pautaran les accions a realitzar (reg, plantacions, activitats, recollida d’aliments i el seu posterior estudi al laboratori de l’escola).
Des del punt de vista pedagògic considerem que introduir un hort a la vida dels nostres infants té innumerables beneficis i ens permet posar en pràctica un gran nombre de competències i disciplines al mateix temps. A través de diferents tipus de preguntes podem suscitar la curiositat dels estudiants i promoure el seu interès per aprendre conceptes, habilitats, actituds i valors que amb un mètode tradicional podrien resultar més avorrits i menys eficaços.
Alguns dels beneficis que podem destacar són:
- Fomentar valors com la paciència, la responsabilitat i treball en equ
- Conèixer els productes autòctons i identificar els que són propis de cada estació.
- Fomentar la participació de les famílies i de tota la comunitat educativa.
- Afavorir una alimentació saludable i equilibrada, ja que el saber el seu cicle fa que el nen/a apreciï molt més els seus beneficis saludables.
- Promoure una consciència de cura i respecte pel medi ambient.