Taller sobre l’eficiència i l’estalvi energètic a casa

Ahir dijous a la tarda en Toni va venir a l’escola a fer-nos un taller als alumnes de CS sobre l’eficiència i l’estalvi energètic a casa.

Va portar una placa solar i dos panells. En un dels panells hi havien tres tipus diferents de bombetes i l’altre servia per a registrar l’energia elèctrica que obteníem  amb la placa solar i quanta energia gastàvem. Vam poder comprovar com tant sols amb la placa obteníem energia suficient per a mantenir les bombetes enceses. També vam poder comprovar quines d’aquestes eren les més eficients, algunes fan la mateixa llum però consumeixen un 80% menys (compreu bombetes de leds!!).

A l’aula vam estar fent càlculs sobre com poder reduir el nostre consum energètic a casa, van ser dos personatges els que ens van ajudar a respondre aquesta pregunta, el malbaratador i l’estalviador energètic. A partir del treball fet ens ha quedat clar que tant sols tenint cura d’apagar els llums i els aparells quan no els necessitem (televisors, ordinadors…), fer que les nostres dutxes siguin més curtes, no tenir l’aixeta oberta tota l’estona mentre ens rentem les mans, les dents o ens ensabonem o fent servir aparells de baix consum, l’estalvi energètic al final de l’any és molt alt. Una gota cada segon suposa un consum mensual de 1000 litres! Cal per tant arreglar les aixetes que degotin. Totes aquestes actuacions es tradueixen en un munt d’euros estalviats a final d’any, de ben segur que els pares estaran ben contents! No us oblideu tampoc a l’hora de desplaçar-vos de fer servir els mitjans de transport menys contaminants com anar a peu o en bicicleta!!