L’esbarjo a l’escola

L’esbarjo és un moment en què l’alumnat de l’escola gaudeix del seu temps lliure per així desconnectar de la feina feta i recarregar energia per la que encara falta per fer fins al migdia. A la nostra escola el pati està dividit en dues zones, la pista interior amb el sorral i la zona del parc de davant de l’escola. Els alumnes d’educació infantil i de cicle inicial alternen els dies de pati amb aquestes dues zones mentre que la resta fan sempre l’esbarjo dins de l’escola. Així els dilluns, dimecres i divendres els més petits estan al parc, mentre que els dimarts i dijous hi van els de cicle inicial.

Aquest curs com a novetat s’han introduït canvis en les dinàmiques de joc. Per una banda s’han pintat jocs a terra per donar més opcions de joc i per l’altra s’ha limitat el joc del futbol que té una tendència natural a dominar la pista, per tal de permetre l’accés a la pista a altres esports. Ara mateix els alumnes alternen jocs com el bàsquet, el bàdminton, el “pitxi”, saltar a corda o el mata conills amb el futbol. Des de l’equip de mestres hem cregut convenient diversificar el joc a la pista per tal que tot l’alumnat pugui gaudir d’aquest espai a l’hora de l’esbarjo. Per altra banda, un cop al mes es permet a tots els alumnes utilitzar el material d’educació física per jugar al pati donant així més opcions per al joc.