Les escoles finlandeses

Hem encetat el mes amb una experiència increïble que, de ben segur, ens millorarà com a docents. Durant cinc dies, bona part del claustre de l’escola, ha visitat escoles en un dels països més a l’avantguarda en matèria d’educació: Finlàndia.

Quin privilegi haver pogut descobrir com funcionen escoles de primària i secundària com la de Kesälahti o la de Lappeeranta. El sistema educatiu finès és un dels més ben valorats gràcies als resultats de les proves de l’informe Pisa.

Tant a Kesälahti com a Lappeeranta ens han tractat fenomenal i hem pogut implicar-nos en les activitats dels alumnes entrant a les aules i compartint algunes activitats plegats. El treball dels valors és impressionant a tots nivells. A l’escola no només es prioritza els resultats acadèmics, si no que es treballa l’educació d’una manera integral i transversal a través de totes i cadascuna de les activitats i actituds de tota la comunitat educativa. La inversió que fa el govern en matèria d’educació és realment molt alta i això fa que les escoles siguin espais completament equipats, funcionals i agradables amb el material necessari i un nombre de mestres molt per sobre de la mitjana que tenim aquí. De ben segur que el viatge ens haurà servit per millorar i reflexionar sobre el nostre sistema educatiu.