Les dones i l’esport

Aprofitant que dilluns va ser el dia internacional de la dona, l’alumnat de primària del centre va poder reflexionar sobre el rol de la dona esportista i les limitacions que les convencions socials li imposen. La dinàmica de la sessió a cicle mitjà i a cicle superior va anar guiada d’una presentació on es recullen les principals dificultats de les esportistes. També es varen visionar dos vídeos que van servir per obrir debat entre l’alumnat de la classe. El debat que es va generar en els grups va ser molt interessant ja que des de la seva perspectiva no hi ha diferències entre homes i dones però sí que es van fer conscients que a l’edat adulta les dones esportistes tenen moltes dificultats per seguir practicant el seu esport i, malauradament, aquestes dificultats no tenen res a veure amb les seves capacitats físiques. Finalment vam poder parlar de 20 grans esportistes molt properes que no reben el reconeixement merescut pels seus èxits esportius i que per assolir-los han de lluitar contra un sistema esportiu masculinitzat. Amb el grup de cicle inicial el debat es va generar a partir d’aquetes esportistes. Varen descobrir grans atletes com la Laia Sanz, l’Ona Carbonell, la Mireia Belmonte, la Sandra Sánchez, la Carolina Marin o la Lydia Valentín entre moltes altres.

Des de l’escola considerem que l’educació en la igualtat de gènere cal treballar-la diàriament però també esperem que aquestes petites activitats  puntuals conscienciïn el nostre alumnat i siguin crítics davant dels estereotips.

Aquí us deixem la presentació i els dos vídeos per si vosaltres també voleu saber-ne més.