La força de l’aire

Aquests dos últims divendres, amb un parell de senzills experiments, els alumnes d’educació infantil han descobert la força de l’aire. En el primer experiment varen poder constatar la resistència que oposa l’aire en determinades situacions i varen descobrir en què consisteix l’oxigen.

Tot i que l’aire és invisible, existeix. Es pot bufar per fer bombolles d’aigua i per inflar una bossa de paper. Pot quedar atrapat en el globus o fer-nos trontollar quan bufa fort. Utilitzant les palletes, un assecador de cabells o un ventall podem sentir-lo i observar com pot moure alguns objectes que tenen pes. En l’últim experiment cada alumne/a ha construït el seu propi bufador per treballar la resistència de l’aire i la força que exerceix sobre un cos.