La depuradora del Far

Aquest matí l’alumnat de cicle mitjà ha fet una sortida fins la depuradora del poble. Un dels últims temes de l’àrea de coneixement del medi social parlava del cicle de l’aigua i la seva potabilització, així que, s’ha aprofitat l’avinentesa i hem complementat els continguts treballats a l’aula amb tot el que se’ns ha explicat a la visita.

En Pere, que és el responsable del manteniment i control de l’infraestructura, ens ha fet una explicació clara, detallada i molt entenedora dels recorregut que realitzen les aigües residuals fins a retornar-les, prou netes, a la naturalesa de nou. Diàriament es netegen uns 100.000 litres d’aigua i moltes vegades és freqüent veure que es dipositen estris o matèries inadequades que impossibiliten el bon sanejament de les aigües. Per ser-ne més conscients se’ns ha explicat la diferència entre l’ús de les tovalloletes i el paper higiènic. A més a més, se’ns ha recalcat la importància de l’estalvi i el racionament de l’aigua potable que és un bé molt preuat i cada vegada, degut al canvi climàtic, molt més escàs.

Des d’aquí agraïm l’acompanyament que ens fa sempre en Pere, ens acull amb moltes ganes, paciència i dedicació.