La densitat a cinquè

L’alumnat de cinquè hem treballat la densitat a través de l’experimentació.
Hem començat amb la visualització d’un vídeo d’Innovamat per experimentar amb aigua, oli i pela de llimona. Hem vist que la pela de llimona sura a l’aigua i s’enfonsa a l’oli. Per tant, quan barregem els tres elements, la pela queda enmig.
Després hem modificat la densitat de l’aigua. Hem posat un ou en un bol amb aigua i hem observat que no flotava (és més dens que l’aigua). Hem afegit sal a l’aigua i en aquest cas l’ou surava. Hem modificat l’aigua de tal manera que ara era més densa l’aigua que l’ou.
Per acabar, hem fet un arc de Sant Martí posant, amb compte, diferents líquids de més densitat a menys: mel, sabó de rentar plats, aigua amb colorant blau, oli i alcohol amb colorant vermell.
Ha estat una tarda molt divertida i enriquidora, on hem après fent hipòtesi i experimentant.

Per veure les fotografies de l’activitat clica aquí i entra a l’àrea privada d’escola amb l’usuari de família.