L’experiment d’aquesta setmana ha estat curiós i divertit perquè l’hem pogut menjar i beure.
De fet la idea en l’ha proporcionat en Martí de primer (gràcies Martí!) qui ha portat a l’escola el llibre “Un món de molècules” d’on hem extret la idea per a l’experiment d’avui.
LÍQUID, SÒLID I GASÓS.
Els tres estats de la matèria els hem presentat col·locant en un got una beguda gasosa amb un glaçó. D’aquesta manera hem trobat el líquid del refresc, el gas de les bombolles i el sòlid del gel.
ELS SÒLIDS COL·LOIDES
Aquest tipus de sòlids són aquells que estan a mig camí entre un sòlid i un líquid. Per a demostrar-ho hem donat a cada nen una mica de gelatina i els hem explicat que quan està freda podem observar que es comporta com un sòlid, però en el moment que ens la posem a la boca, amb l’escalfor corporal, es fon i es transforma en líquid.
AIGUA FREDA I AIGUA CALENTA
Les molècules a l’aigua freda i a l’aigua calenta no es mouen de la mateixa manera. Per comprovar-ho hem abocat unes gotes de colorant alimentari a un recipient amb aigua freda i hem repetit l’operació amb l’aigua calenta.
Això ens ha permès arribar a la següent conclusió: la disolució en aigua calenta és molt més ràpida.
Bon cap de setmana!




