El dijous llarder, botifarra menjaré!!

El Dijous GrasDijous Llarder Dijous de Carnaval és realment el primer dia del Carnaval. Se celebra el dijous anterior al Dimecres de Cendra i, antigament, marcava l’inici d’una setmana destinada a atipar-se amb àpats prohibits durant la Quaresma, que comença el mateix Dimecres de Cendra.

Aquest dia és tradició menjar botifarra d’ou, a més d’altres de semblants com la blanca o la negra; també és costum prendre truita de botifarra. A l’hora d’esmorzar, per postres o per berenar, en els carnavals més autòctons es menja la coca de llardons.

A la nostra escola mantenim aquesta tradició sortint a berenar pels entorns i menjant el pa amb botifarra que a tots ens agrada.