Educació física i psicomotricitat

Tots just fa uns dies que vam començar l’escola i ja hem arribat a la meitat del primer trimestre. Ara sembla un bon moment per mostrar-vos les activitats que els vostres fills i filles estan realitzant a les àrees de psicomotricitat i educació física.

Durant el primer trimestre els i les alumnes d’infantil treballen en la descoberta del cos i de les seves possibilitats de moviment. Les activitats proposades van encaminades a ampliar el bagatge motriu dels infants i a millora la coordinació entre els ulls i les extremitats superiors i inferiors. La psicomotricitat permet que els alumnes juguin i gaudeixin de les activitats mentre aprenen a moure el seu cos de forma eficient.

A cicle inicial el treball del primer trimestre es centra en la diferenciació de la dreta i l’esquerra, el coneixement de la simetria i plans corporals i dels eixos de gir. També hem estat treballant l’organització del grup dins un espai de joc i les diferents formes de desplaçament.

A cicle mitjà el treball d’inici de curs va anar centrat en una de les habilitats motrius, la cursa. El treball va anar enfocat a millorar la velocitat i la tècnica de la cursa però també a utilitzar la cursa com una estratègia dins del joc fent canvis de direcció i sentit o enganys i driblatges. Ara mateix els alumnes estan treballant una altra habilitat motriu, a tercer fan només el bot però a quart també estan fent una mica de colpejos amb raquetes.

A cicle superior el treball de l’àrea d’EF es centra més en els jocs pre-esportius. Aquest primer trimestre els alumnes de cinquè i sisè han fet un tastet d’hoquei que els va agradar molt. En aquests moments estan treballant l’expressió corporal i ho fan a partir de la representació amb ombres corporals. Sembla que els resultats seran força interessants.