Educació física en llengua anglesa a cicle superior

Aquest curs l’alumnat de 5è i 6è realitzarà les classe d’educació física íntegrament en llengua anglesa, tota una novetat que ens fa estar a tots més atents i implicats durant la sessió. L’objectiu d’aquesta dinàmica és facilitar un espai en el qual la comunicació oral en llengua anglesa en sigui el pilar fonamental. Per una banda, els alumnes s’acostumen a escoltar la llengua anglesa en un àmbit diferent al de l’aula d’anglès; on la llengua està completament aplicada i contextualitzada. Per l’altra, es busca motivar a l’alumnat a expressar-se en aquesta llengua tot sabent que el focus no està posat en l’idioma sinó en l’activitat física. Mica en mica, sessió a sessió, tot el grup es va acostumant a aquesta nova metodologia. Alguns alumnes s’han adaptat des del primer dia al canvi i proven sense cap vergonya expressar-se en anglès, a d’altres els costa un xic més. Esperem que al final del curs tothom utilitzi la llengua anglesa i que els resultats també tinguin efecte sobre l’àrea d’anglès.

Per facilitar la comunicació a l’inici de cada unitat es presenta als alumnes el vocabulari bàsic del tema i, a mida que anem avançant, es va introduint nou vocabulari i també expressions gramaticals que poder utilitzar per tal de comunicar-se correctament en llengua anglesa.