Dictat de colors

Amb l’alumnat de primer hem començat a introduir un tipus de dictat diferent de l’habitual per practicar la llengua castellana: el dictat de colors. Sota cada paper de color es col·loca una oració que conté qüestions ortogràfiques i gramaticals treballades, amb la finalitat que un infant la llegeixi davant de tots/es i la resta de companys/es l’escriguin a la llibreta (abans de començar-la a redactar, n’indiquen el color corresponent). Es creen tantes oracions com alumnes hi hagi al grup-classe, per tal que tothom pugui dur a terme tant el rol de missatger com el d’escrivà.

A partir d’aquest recurs, es treballa la lectura i l’escriptura, la comprensió oral, s’inclou una part de moviment, i es fomenta la motivació i l’autonomia; ja que els nens i nenes són els responsables que la dinàmica avanci.

Per veure les fotografies de l’activitat clica aquí i entra a l’àrea privada d’escola amb l’usuari de família.