A primària, volem que els llibres formin part del dia a dia dels infants. Per això, aquest curs hem iniciat una nova manera de fer arribar la lectura i el coneixement a les classes: els llibres de la Cova dels Misteris viatgen cap a cada aula.
L’objectiu és fomentar la lectura i ampliar l’accés a materials de qualitat que acompanyin els diferents moments d’aprenentatge i d’estones de lectura lliure. Per fer-ho, hem posat en marxa dues iniciatives:
1. Les Caixes de Coneixement
Aquestes caixes contenen llibres de coneixement agrupats en una temàtica concreta, com ara: l’univers, el cos humà, els oficis, els animals, etc. Cada tema coincideix amb els sabers que s’estan treballant a l’aula, de manera que els llibres esdevenen un recurs complementari i enriquidor per aprofundir en allò que aprenen.
Les caixes es renoven periòdicament, adaptant-se als temes que es treballen al llarg del curs.
2. Caixes d’aula
A cada trimestre, les aules reben una selecció de llibres de lectura variada: àlbums il·lustrats, novel·les, contes, còmics… Una tria pensada perquè els infants puguin descobrir noves històries, autors i gèneres més enllà de la seva biblioteca d’aula habitual.
Aquestes caixes estan pensades per a les estones de lectura lliure, fomentant el gust per llegir i oferint noves opcions.
Amb aquestes dues dinàmiques, acostem la biblioteca a l’aula i continuem sembrant l’interès per la lectura i la descoberta.


