Construïm els nostres propis robots

L’alumnat de cinquè ha estat treballant aquestes darreres setmanes en la programació de robots construïts amb peces de Lego. Aquest treball és el fruit de moltes altres activitats que s’han anat realitzant durant tota la primària amb llenguatge de programació. La proposta d’aula va ser crear un robot lliure que utilitzés un motor de gir i el sensor de color o el panell led de colors. Els resultats van ser extraordinaris i com que la majoria dels grups varen construir atraccions de fira vàrem decidir fer una presentació per a tots els nens i nenes de l’escola. Els diferents cursos varen passar per la biblioteca per veure com funcionaven les atraccions i l’alumnat de cinquè els explicava com les havien fet i fins i tot els deixava canviar aspectes de la programació dels robots o els deixaven iniciar el programa. Hi havia un vaixell amb diferents opcions de moviment, els coneguts Jamaica i l’Olla, unes plataformes giratòries i un restaurant on les mandonguilles van al plat seguint un recorregut sempre que paguis amb el bitllet correcte ja que tenen un detector de bitllets falsos. Ahir va ser un moment per compartir experiències molt bonic. Aquí us deixem imatges de l’exposició tot esperant que us agradin.