Com entrem un ou dur dins una ampolla?

Aquesta tarda els alumnes de cicle mitjà hem iniciat el projecte d’experimentació.

Hem iniciat la sessió a l’aula de quart on ens hem organitzat per grups. Llavors, l’Alba i la Laura ens han mostrat com havien fet entrar un ou dur dins una ampolla i ens han preguntat de quina manera crèiem que ho havien aconseguit. Hem pensat possibles respostes i les hem anat presentat. Per comprovar quina era l’encertada, hem seguit els passos que ens han indicat les mestres; encendre una espelma o paper de diari, posar-ho dins l’ampolla i tapar l’obertura amb l’ou dur. Poc a poc hem observat com l’ou queia dins.

Ens hem preguntat quina era l’explicació del procès, i val a dir que un alumne de tercer l’ha aconseguit deduir. L’oxigen de dins l’ampolla es consumeix, l’ou dur no permet entrar més aire i la pressió de l’interior de l’ampolla disminueix. Fins que finalment l’ou, amb la força de l’aire de l’exterior, acaba a l’interior del recipient.

Per acabar, l’Alba ens ha explicat un conte molt original que ha acabat amb una efecte molt bonic a l’aire. Només ha utilitzat un filtre de te, us imagineu com ho ha pogut realitzar?