Bicicletada a Peralada

Una de les activitats finals més esperades per l’alumnat de mitjà i superior és la Bicicletada escolar. Enguany ens hem arribat fins a Peralada.

Hem iniciat la jornada ben d’hora, sobre dos quarts de nou ens hem posat en marxa. No hem realitzat una ruta circular, per tant el camí d’anada ha estat diferent del de tornada. D’anada, hem recorregut uns dotze quilòmetres i de tornada, uns nou.

Arribats a Peralada hem fet un mos i després ens hem dirigit fins al Castell per veure els llocs més emblemàtics del municipi, la Biblioteca, el Museu del Vi, del Vidre i la Ceràmica. La Biblioteca conté gairebé 100.000 exemplars, i té la peculiaritat de posseir una col·lecció de 1.000 edicions d’El Quixot. El Museu del Vi, dels anys seixanta, va ser creat precisament a la cava on s’elaboraven els vins de Peralada. Hi hem pogut admirar tots els estris, màquines i atuells relacionats amb totes les fases de l’elaboració del vi. En el Museu del Vidre i la Ceràmica hi hem observat una de les col·leccions privades més importants del món, tant pel nombre com per la qualitat de les peces. Té una àmplia secció dedicada al vidre català.

Per tant, ha estat una excursió molt productiva. Un cop més, i en nom de tota l’escola, agraïm la col·laboració d’en Joan Jofre, sempre ens guia i acompanya. Moltíssimes gràcies Joan!