Agents rurals a l’escola

Dimarts i dimecres al matí, tot l’alumnat de Primària, vam rebre la visita d’uns agents rurals de la nostra comarca. Les seves funcions es poden agrupar en tres paràmetres: la prevenció d’incendis, la inspecció i vigilància tant de les espècies invasores com autòctones i, finalment, l’assessorament als ciutadans en qüestions relacionades amb el medi ambient i l’educació ambiental.

Per tant, és una feina molt àmplia i diversa. Podem trobar un agent rural rescatant un poll que ha caigut del niu, inspeccionant una tallada d’arbres en un bosc, realitzant el cens d’una planta en perill d’extinció, descobrint verí mortal en un camp… Però totes les seves funcions tenen a veure amb la protecció de l’entorn.

A la conferència, ens van parlar de la fauna de l’Alt Empordà. Van concretar-ne diferents aspectes; com es poden classifiquen, quins són els trets distintius de cada espècie autòctona i què les posava en perill, com ara les espècies invasores.

S’ha de conèixer l’entorn per estimar-lo i protegir-lo. Així que, activitats com aquesta, són idònies per la seva conservació.