Activitats de psicomotricitat a P3

La psicomotricitat a l’etapa d’educació infantil pretén que l’alumne ampliï el seu bagatge motriu tot utilitzant el cos com a recurs bàsic d’experimentació. És per aquest motiu que l’alumnat ha de tenir al seu abast activitats molt diverses que els permeti tenir el màxim nombre possible d’experiències motrius. També cal treballar amb tot tipus de material, des del més clàssic de psicomotricitat a l’específic d’educació física passant per tota una sèrie de materials reciclats que res tenen a veure amb l’activitat física. Podem utilitzar materials com caixes de cartró, paper de diari, roba, llençols, tubs, gomets, … L’organització de activitats de psicomotricitat també és diversa, podem fer activitats en gran grup, per parelles, en petits grups o individuals. La combinació de les mateixes també ens permet relacionar-nos amb totes les companyes, aprendre a acceptar-nos, a respectar la diferència i, mica en mica, entendre i acceptar les normes dels jocs motrius.

Us deixem les imatges de tres propostes completament diferents que hem estat realitzant durant aquests darrers dies del curs.