FEM DE GRANGERS

Com bé sabeu, a les aules dels Blauets i Cargolets, treballem des de diferents vessants tot allò relacionat amb la granja. Adaptant cadascuna de les activitats a les diferents preferències sensorials, amb suports visuals i en atencions més individualitzades.

Ambdues aules, compartim certs moments de la setmana en què aprenem conjuntament. Utilitzem els ambients d’aprenentatge per poder oferir una atenció directa i personalitzada als tres grups heterogenis que formem per a que passin pels diferents ambients. Els tres espais d’aprenentatge que oferim són rotatius i estan organitzats segons les necessitats de cada un dels i les nostres alumnes.

Així doncs, tenim un petit grup on fomentem l’aprenentatge de la lectoescriptura i fem un treball amb objectius curriculars: llegim, comentem i escrivim sobre els animals i la vida de la granja, tot identificant-los a través d’imatges, sons i paraules

També realitzem la proposta d’estimulació, on fent ús de la  sala multisensorial ens permet donar accés a l’aprenentatge sobre els animals de la granja des d’una vessant més sensorial, a través de suport visual i acústic podem conduir al nostre alumnat cap a la identificació dels animals.

Per últim, també oferim un espai tecnològic on fent ús de les taules ens permet donar accés a recursos audiovisuals de diferents estils i nivells per garantir una adaptació més precisa a les necessitats de l’alumnat.

El treball amb grup ens permet compartir moments i gaudir de l’aprenentatge conjunt.

No només és a les estones d’ambients que treballem i aprenem coses noves! A l’aula dels Blauets des de l’àrea de plàstica i experimentació estem esprement d’allò més la nostra imaginació i gaudi en vers els animals.

Com no podia ser d’una altra manera, per endinsar-nos en la vida a la granja i ser autèntics grangers i grangeres, vam fer el nostre granger personalitzat i vam decorar l’aula com si fos una granja.

La primera setmana, vam conèixer sobre l’ovella. A través de l’experimentació amb diferents textures, vam descobrir que les ovelles tenien un pelatge molt suau com el cotó. A més, vam poder veure que els grangers esquilen les ovelles per extreure’n llana.

El següent animal que vam treballar va ser la vaca. A plàstica, reutilitzant capses de cartró, vam fer una vaca i un vedell. Aprofitant les estones de treball individual i amb vídeos, vam aprendre que de la vaca podem extreure llet; així que… ho vam fer a l’aula!! Vam ser autèntics grangers i vam munyir la nostra vaca.

El pròxim animal que vam treballar va ser el cavall. Aprofitant aquesta tasca, vam realitzar una activitat per potenciar la motricitat fina dels i les alumnes enfilant llana simulant el pèl de cada un dels cavalls.

També hem treballat el gall i la gallina. Com ja sabíem, aquests animals viuen a un galliner i també vam descobrir que les gallines ponen ous! Per saber ben bé què era això dels ous i com podia ser que d’allà surtin els pollets, vam experimentar amb ous de gallina reals. Gràcies a la Carme, vam poder aprendre a batre ous. També ens va ensenyar el què era el rovell i la clara i vam poder veure com portar les clares a punt de neu!! Va ser una experimentació que ens va encantar a tots i totes!

Per acabar de treballar els animals, també hem après sobre el porc. Utilitzant les mans i pintura, vam fer uns porcs d’allò més artístics. Amb aquesta temàtica i sabent que als porcs els agrada jugar amb el fang, vam experimentar tocant fang i veient com si posàvem diferents quantitats d’aigua quedava un fang més sòlid o més líquid. Amb les fotografies creiem que  se’ns veu clarament com vam gaudir d’aquesta activitat!

Com podeu veure som tots uns experts amb els animals de la granja. I ara que ja sabem moltes coses sobre ells, volem aprendre més sobre la vida a la granja.