Història

antiga-1L’any 1980 es va crear el Centre Joan Riu, per tal d’atendre a nens i nenes amb greus pluridiscapacitats de les comarques gironines. Aquest projecte es va materialitzar gràcies a una donació de la família Riu juntament amb Caixa de Girona. L’any 1988 el Centre es va convertir en Fundació Privada Joan Riu depenent de l’Obra Social de Caixa de Girona.

L’any 1991 amb la regularització i el desplegament de l’educació especial, la Fundació Joan Riu va crear l’Escola d’Educació Especial Joan Riu concertada amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. A partir d’aquell moment la Fundació Joan Riu va tenir dos serveis diferenciats i alhora relacionats: l’Escola d’Educació Especial i la Residencia Infantil, on s’atenien tant a alumnes d’escola com als que compartien escola i residència.

L’any 1992, el Departament de Benestar Social, de la Generalitat de Catalunya, va crear un Servei residencial i un d’Atenció Especialitzada de dia (CAE), per a persones adultes greument afectades, i que va afavorir la continuïtat dels adolescents que finalitzaven l’etapa escolar al Centre Joan Riu.

Aquesta situació va fer que es creés el Consorci Sant Gregori, format pel Departament de Benestar Social, Caixa de Girona – obra social -, Fundació Privada Joan Riu i el Departament d’Educació, com a Òrgan gestor del conjunt de serveis. Més tard, amb la desaparició de Caixa de Girona, La Caixa assumeix les competències.

Al llarg dels darrers anys s’han fet obres de millora i concretament l’any 2010 es va estrenar l’escola i la residencia infantil al nou edifici.