Menjador escolar

El menjador escolar està gestionat pel CONSELL COMARCAL del Gironès. Cada curs escolar s’ha de tramitar una sol·licitud. Aquesta sol·licitud de menjador escolar es fa via on-line i ho ha de realitzar la família

El menjador escolar té el caràcter de servei complementari en el període interlectiu del migdia.

La finalitat del servei de menjador, atenent al seu caràcter social i educatiu, és cobrir les necessitats nutritives d’infants i joves i l’adquisició d’hàbits socials, alimentaris, d’higiene i de salut.

Els seus objectius són:

• Educar als/les alumnes en quan a una correcta i variada alimentació, en l´ús adequat dels coberts i utensilis de taula i la seva adequada col·locació.
  • Atenció a la tasca educativa del menjador, adquisició d’hàbits socials i higiènics i correcta utilització del parament del menjador.
  • Desenvolupar el pla d’activitats educatives i recreatives.

L’horari de menjador és de 13.00h a 14.00h.

L’horari d’esbarjo és de 14.00h a 15.00h.

MENUS – DIETES

Els menús son confeccionats pel servei de dietètica i infermeria del Consorci Sant Gregori i es preparen amb la textura i la consistència adaptada a les necessitats de cada alumne.

Donat que molts alumnes presenten dificultats relacionades amb l’alimentació els menús i preparacions culinàries tenen unes característiques especials.

Hi ha dietes especials per:

1. Motius de salut, intoleràncies o al·lèrgies a algun aliment (ex.: al·lèrgia a l’ou o al peix)
  2. En cas de patologies agudes : diarrea, vòmits, gastritis…..
  3. Motius culturals.

No és permès donar als alumnes cap tipus d’aliment que no vingui preparat o subministrat des del mateix centre.

Definició de textures:

Mos: dieta amb els aliments tallats

Trinxat: dieta amb els aliments triturats per facilitar la masticació

Turmixat: dieta amb els aliments turmixats amb textura homogènia per facilitar la deglució

És molt important respectar aquestes textures per prevenir problemes greus  com broncoaspiracions o ennuegament

INGESTA DE LÍQUIDS

Assegurar  els  requeriments hídrics necessaris per tal de:

• Aconseguir un bon equilibri hidro-electrolític.
  • Prevenir la deshidratació.
  • Prevenir i/o millorar el restrenyiment.

Cal al llarg de tot el dia garantir una quantitat d’ingesta de líquids, per això en les estones dels àpats és important un cop han acabat de menjar donar-los-hi aigua.

Depenent de les característiques dels alumnes utilitzarem una consistència líquida o sòlida:

• alumnes que no presenten problemes de deglució es donen líquid utilitzant el got o la cullera o la xeringa
  • alumnes que presenten problemes de deglució es garanteix l’ingesta de líquid espessint l’aigua, suc,….  quedant una consistència sòlida.