COM APRENEM A L’AULA

La personalització de l’aprenentatge és un conjunt de recursos i actuacions orientades a promoure i reforçar el sentit que l’alumnat dóna als aprenentatges escolars. Es tracta d’una manera de treballar a l’escola que se centra principalment a oferir els suports necessaris per tal de poder desenvolupar al màxim els aprenentatges dels alumnes.

Aquesta personalització dels aprenentatges té com a punt de partida les necessitats de cada alumne, així com els  seus principals interessos, per tal de desenvolupar les diferents potencialitats que tenen. Es tracta d’una manera de treballar que parteix de l’aprenentatge actiu i contextualitzat, que ajuda per una banda a poder donar una atenció de qualitat a tota la diversitat de l’aula, i per altra banda, a treballar amb cada alumne allò que necessita per fer possible el seu màxim desenvolupament personal.

Per aquest motiu, l’aula dels Abellerols treballem de manera constant amb aquesta personalització dels aprenentatges, la qual la duem a terme a partir de diferents organitzacions de l’aula.

La Camila té una molt bona capacitat per fer tasques d’associació i de relació de diferents elements. A més, li encanta fer servir el punxó amb diferents activitats, cosa que l’ajuda a treballar la motricitat fina entre altres habilitats. Tenint en compte aquests interessos, amb la Camila fem un treball individual on a partir de la tècnica d’associar i classificar elements, estableix contacte amb diferents tipus de continguts com ara els nombres o els dies de la setmana.

A en Gerard se li donen molt bé les activitats de fer classificacions i associar per colors. A més, li interessen molt les diferents fruites que treballem amb el projecte de les estacions de l’any. Per aquest motiu, amb ell utilitzem diferents materials manipulatius que l’ajuden a establir classificacions de diferents materials.

Amb en XuanYu estem aprenent els números i el concepte de quantitat. Per tal d’adquirir aquests coneixements, fem servir diferent material manipulatiu de matemàtiques que l’ajuden a aprendre aquests conceptes de manera pràctica, divertida i funcional.

En Marcos li agrada molt la pintura i treballar amb ella. Per això fem servir diferents tècniques plàstiques per treballar diferents habilitats i a més, utilitzem la creació de números amb pintura per treballar altres conceptes matemàtics.

A la Nasti li agrada manipular diferents materials. Per aquest motiu, disposa d’una capsa multisensorial on hi ha diferents materials del seu interès, que ella observa i manipula.

Finalment, creiem que aquesta organització de l’aula permet als alumnes aprendre a partir de la participació activa i tenint en compte quines són les seves principals necessitats. A més, els ajuda a saber en quin moment els toca fer treball individual, i a saber quin material treballaran a l’aula.