Seguint el procés iniciat a educació infantil, les habilitats de lectura i expressió oral ocupen un lloc molt important al llarg del cicle inicial. Com a habilitats fonamentals de la comunicació i el llenguatge, durant tota l’etapa promovem activament el seu enriquiment a través de diferents tipus de pràctiques.
A 1r i 2n, la jornada escolar s’inicia amb una sessió de lectura individual per fomentar l’hàbit lector. A 1r, es treballa la lectura de manera sistemàtica mitjançant el programa Ubinding. Altrament, per treballar la comprensió lectora i el gust per la lectura, els infants s’emporten setmanalment un llibre a casa i fan un registre amb el carnet lector. A 2n, es treballa a partir d’activitats com “Explica’m un conte“, “Me gustaría enseñaros“, i la tertúlia literària, la qual permet als infants compartir opinions, reflexions i emocions a partir de la lectura d’un llibre de caràcter obligatori.
A l’escola, també incorporem altres tipus de lectures, com la lectura per part del docent (modelatge) i la lectura compartida. Destaquem la importància de dedicar temps cada dia per llegir, per fomentar el plaer de la lectura i facilitar l’accés a nous aprenentatges.