El canvi climàtic

Som l’aula u i aquesta setmana hem treballat el tema del canvi climàtic. Hem parlat sobre temes com el reciclatge, el canvi climàtic, l’escalfament global, l’efecte hivernacle…
Hem llegit sobre la Greta Thunberg, una noia activista, amb síndrome d’asperger que es reivindica sobre el canvi climàtic… Llegeix més»

CONTES A MANS

CONTES A MANS
Els alumnes de l’aula  6, M. M i D. Han estat treballant el text narratiu. Al mateix temps, dins l’àmbit de Ciències Socials, hem après el per què del canvi climàtic, causes i conseqüències.
Els alumnes han escrit aquest conte a mans, on han… Llegeix més»

Contes del món

Explicar contes és una activitat essencial per iniciar els alumnes  en l’art de la paraula i  la creativitat de la llengua,  amb moments màgics de descoberta d’emocions i sentiments.
Si a més a més, podem apropar-nos a diferents cultures i maneres de viure al voltant del… Llegeix més»

El món dels minerals i les roques

En aquest segon trimestre a l’assignatura de ciències naturals hem treballat la geosfera.  Per desenvolupar aquest contingut hem fet una aproximació a aquest món i hem après coses que no sabiem, com per exemple la gran quantitat de minerals que estan presents en els mòbils……increïble. I també hem treballat algunes de les propietats més significatives dels minerals (com el color, la lluïssor, la duresa, i l’exfoliació).

Hem pogut observar alguns minerals i roques de ben a prop, gràcies a unes maletes del centre de recursos. Ha resultat molt interessant tocar i percebre de forma directa les característiques treballades a l’aula.

Com a tasques finals hem realitzat un lapbook i un mural on han quedat recollits els aspectes  més essencials (propietats/utilitats dels minerals i classificació de lesroques en funció del seu origen).

Concurs de Postals de Nadal

Com cada any per aquestes dates, les diferents aules del CE l’Alzina realitzen les postals per a participar en el concurs de postals de Nadal… Aquest any no ha estat una excepció. Avui s’han escollit els i les treballadors i treballadores del centre per a fer la votació de les mateixes i trobar així les dues guanyadores d’aquest any.

A continuació us deixem un recull de fotografies de les postals realitzades pels nostres alumnes i les dues postals guanyadores!

Esperem que us agradin…

EL PRINCIPITO

 
Los alumnos de aula 3 tarde, hemos terminado esta semana la lectura del cuento El Principito. Ha sido una lectura entre todos, donde  trabajamos y ampliamos vocabulario en castellano  y para practicar la lectura en voz alta. Han aparecido muchas palabras hasta, el momento, desconocidas… Llegeix més»

Telenotícies Anoia

Aquesta setmana des de l’aula Anoia hem estat treballant la notícia. Per desenvolupar aquest contingut hem proposat un seguit d’activitats introductòries relacionades amb aquest eix temàtic per finalment crear el nostre propi telenotícies.

Primerament,  hem treballat el concepte i les característiques d’aquesta tipologia textual, així com el vocabulari i els recursos lingüístics més emprats per generar aquests tipus de text periodístic.

Seguidament, hem analitzat diferents tipologies de noticies, així com la seva corresponent estructura per tal de familiaritzar a l’alumnat amb els generes informatius.

Posteriorment, els alumnes, per parelles, han creat una notícia fictícia, tot indicant el títol i el subtítol d’aquesta, així com dibuixant una imatge relacionada amb la temàtica proposada i elaborant l’entradeta i el cos d’aquesta.

Finalment, l’alumnat ha enregistrat el seu propi telenotícies, mitjançant les tauletes digitals, tot exercint el rol de reporters i de presentadors, narrant les notícies anteriorment elaborades.

Circuit d’Orientació

Com a cloenda de final del curs escolar, el claustre del CE l’Alzina va proposar la realització d’un circuit d’orientació per l’interior del centre. L’activitat va consistir en la utilització de la brúixola, així com la realització d’un seguit de proves relacionades amb l’àmbit matemàtic, l’àmbit de coneixement del medi i l’àmbit de l’educació física.

En relació amb la dinàmica de l’activitat, primerament, es van activar els coneixements previs de l’alumnat envers els conceptes bàsics d’orientació, així com el funcionament de la brúixola i del circuit. Tot seguit, es va situar als alumnes als diferents punts de sortida i aquests van haver d’esbrinar la direcció cap a la següent fita mitjançant dos punts cardinals i un nombre determinat d’azimuts i de passes. A més, a cada una de les fites van haver de completar una prova abans de seguir el seu recorregut, i així successivament fins a completar tot el recorregut proposat. Una vegada totes les unitats de convivència van finalitzar el circuit se’ls hi va entregar un petit detall a manera de premi per la seva participació i proactivitat al llarg d’aquesta.

SORTIDA AL MUSEU BLAU

El passat dijous dia 20 de maig de 2021 vam anar a visitar el Museu de Ciències naturals de Barcelona. Allà vam poder veure l’exposició permanent “Planeta vida” que descriu un viatge per la història de la vida i la seva coevolució amb el nostre planeta.

Ens vam endinsar en el túnel del temps i vam recorre la història de la vida i del planeta des dels orígens fins als nostres dies a partir de: roques, fòssils, microbis, algues, plantes, fongs i animals.

Ens va agradar molt l’experiència i us la recomanem.