L’entrevista: Joan Canut, docent de l’Escola Agrària de Vallfogona de Balaguer

Aquest mes, des del Servei de Formació Agrària, unitat del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que s’encarrega de gestionar la Xarxa d’Escoles Agràries de Catalunya, entrevistem en Joan Canut Gallart, docent de l’Escola Agrària de Vallfogona de Balaguer.

En Joan va començar a treballar a l’escola l’any 1984. Aquesta va ser la seva primera feina i, des de llavors, ha estat sempre a l’Escola Agrària de Vallfogona de Balaguer. Actualment, és professor de tecnologia, maquinària i taller, i cap d’explotació del centre.

• Què és el que més t’agrada de la teva feina?

El que més m’agrada de la meva feina és el tracte amb els alumnes. És molt enriquidor conèixer les seves vivències i les seves inquietuds i ajudar-los en tot el possible.

• Com definiries les Escoles Agràries en una sola paraula o en una frase breu?

Si hagués d’escollir una paraula per definir les Escoles Agràries seria: fantàstiques.

• Si parlem d’èxit en les Escoles Agràries, de què creus que estaríem parlant?

Si parlem d’èxit en les Escoles Agràries estaríem parlant del tracte amb els alumnes. Som escoles petites i el tracte és molt familiar, fet que l’alumnat agraeix.

• Explica’ns una anècdota que hagis viscut a l’escola que pugui servir de consell per a la resta de docents.

Anècdotes n’he viscut moltes, però més enllà d’una anècdota, crec que és el dia a dia; ser positiu, ser dinàmic amb la feina, amb les classes i els alumnes i ser amable amb tothom.

• On et podem trobar fora de l’horari laboral? Quines són les teves aficions?

Bé, tinc una mica de terra, soc pagès a temps parcial. M’agrada molt viatjar, fer excursions per la muntanya i els cotxes i les motos clàssiques. M’apassiona fer activitats a l’aire lliure i tot el que porti motor.

• Quin producte de proximitat o quin producte de les Escoles Agràries no pot faltar mai al rebost de casa teva?

En el rebost de casa meva no hi pot faltar tot el que sigui de proximitat, però en especial, l’oli i el vi de les Escoles Agràries.

• Quina cançó o llibre ens recomanes per passar una bona estona?

La música gairebé m’agrada tota. Pel que respecte als llibres no és el meu fort, rarament em trobareu llegint.

• Si vols afegir alguna cosa més que no haguem parlat a les preguntes anteriors, no dubtis a fer-ho a continuació!

Conservar l’esperit de les Escoles Agràries, ja que són la base del món rural.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *