Política de qualitat i medi ambient

La qualitat ha estat i segueix estant per nosaltres un important element dinamitzador, que ens ha portat a la recerca de noves vies per a promoure l’aprenentatge, el desenvolupament i la formació dels nostres alumnes.

Per a l’Escola Agrària de Vallfogona de Balaguer la qualitat i la protecció del medi ambient són fonamentals i prioritàries en la seva filosofia i estratègia.
L’actuació de l’Escola, d’acord amb el projecte educatiu del centre, està dirigida a:
 Satisfer les expectatives i necessitats educatives de l’alumnat.
 Contribuir a l’assoliment dels objectius que la societat li assigna com a institució educativa i centre de formació.
 Desenvolupar i implicar el conjunt de l’equip humà que forma part de l’escola per tal d’assegurar un alt nivell de satisfacció de tota la comunitat educativa.
 Proporcionar un servei educatiu de qualitat que permeti a l’alumnat adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per destacar en la seva trajectòria personal i professional i per facilitar-li la formació permanent dins d’un marc de respecte per les persones, per l’entorn natural, social i cultural, fomentant la llibertat, l’esperit crític, la participació, la responsabilitat, la solidaritat, la igualtat d’oportunitats, la tolerància, la justícia, la cultura de l’esforç, els valors ecològics i ambientals, la salut personal, el treball ben fet i la millora contínua.
 Desplegar un sistema de gestió integrat de qualitat i medi ambient d’acord amb les normes ISO 9001 i ISO 14001 i basat en una organització i gestió per processos.
El compromís amb la qualitat i el medi ambient afecta a tota l’organització i la millora contínua és una responsabilitat de tot l’equip professional del centre. L’equip directiu vetlla perquè la política de qualitat i ambiental sigui compromesa dins l’organització i d’aquesta manera s’assoleixin els objectius. Aquests objectius s’aniran revisant de forma continuada igual que la política de qualitat i medi ambient per tal d’anar-se adaptant a les noves situació.

Aquest document (Política de qualitat i medi ambient) està penjat en un lloc visible de l’Escola i també recollit a ISOTools,

L’escola es compromet a complir els requisits legals i reglamentaris del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, i del Departament d’Educació.

L’Escola treballa la Qualitat en els següents punts:

Participació en el Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) des del curs 2011/2012.
Realització anual d’auditories internes i externes del Sistema de Gestió d la Qualitat.
Curs 2014/2015: Certificació UNE-EN ISO 9001:2008.
Curs 2017/2018: Certificació UNE-EN ISO 9001:2015.
Forma part de la Xarxa M4/EA del programa de qualitat i millora contínua del Departament d’Educació.

Actualment, treballant per obtenir la certificació UNEEN ISO 14001:2015 de Sistemes de Gestió Ambiental.