Escola

L’Escola Agrària de Vallfogona de Balaguer, situada en el terme municipal d’aquest municipi, a la comarca de La Noguera, és un centre públic que forma part de la xarxa de 15 escoles del Servei de Formació Agrària del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.

La implementació del cicle d’Explotacions ramaderes, amb l’arribada de la Reforma Educativa a l’any 1997/98, va esdevenir l’empremta que va marcar l’especialització en ramaderia de l’Escola. Amb els anys el pla d’estudis s’ha anat reforçant i consolidant amb el suport d‘empreses col·laboradores i la millora de les instal·lacions per a la realització de pràctiques. L’Escola compta amb instal·lacions que permeten allotjar diferents espècies ramaderes perdonar suport als continguts del currículum del cicles formatius. L’Escola disposa també d’una finca amb 3,3 hectàrees de superfície amb parcel·les per a diferents conreus.

L’oferta formativa en formació inicial:

Pel que fa a la formació contínua, s’ofereix cursos d’especialitat agrària, ramadera i de pluriactivitat, en les modalitats presencials, semipresencials i a distància.

A més, també s’ofereix programes d’incorporació de joves a l’agricultura i a la ramaderia, activitats de transferència tecnològica com jornades i visites tècniques, elaboració de materials de difusió i per a la formació agrària (presencial i online), servei d’assessorament i reconeixement i també es participa en activitats de la comarca.