Apunta’t al curs ‘Etnobotànica aplicada: Aprofitament integral de la vegetació del territori’. T’esperem!

Des de l’Escola Agrària de Tàrrega hem organitzat el curs ‘Etnobotànica aplicada: Aprofitament integral de la vegetació del territori’, un seminari d’especialització i aprofundiment que es divideix en dos blocs i que tindrà lloc del mes de maig al mes de novembre de 2022.

Cada cop són més les persones i projectes que es fonamenten en la utilització d’espècies silvestres comestibles, tant en l’àmbit alimentari, medicinal, cosmètic, artístic o lúdic. Tanmateix, aquest creixent interès per la recuperació i actualització dels coneixements tradicionals de la vegetació local no ha anat acompanyat, fins al moment, d’una formació específica, àmplia i rigorosa, que permeti a qui ho desitgi adquirir les eines necessàries que li permetin desenvolupar amb rigor els seus projectes. Organitzem aquest seminari (Bloc I) des del mes de maig i fins al juliol que es complementarà amb un altre (Bloc II) a la tardor.

El curs, impulsat per l’EA Tàrrega , Fitomón i el Col·lectiu Eixarcolant, té una durada de 72 h repartides entre divendres i dissabtes des del 6 de maig fins al 26 de novembre. L’horari establert és de 9:00 h a 19:30 h els divendres i de 9:00 h a 14:00 h els dissabtes, tret d’alguna excepció.

La formació completa té un cost de 300 € (150 € cada bloc), amb possibilitat d’allotjament a la residència de l’escola i dinar. Tots els interessats poden inscriure’s al curs trucant al 973 310 715 o enviant un correu electrònic a mireia.pinol@gencat.cat.

• Bloc I

Etnobotànica i biodiversitat.
– Identificació i aspectes botànics.
Plantes de la resta del món. Potencial de cultiu i aprofitament.
– Recol·lecció silvestre i conservació de flora.
– Com llegir el paisatge, geobotànica. Les plantes, el sòl i les persones.
– Cultiu de varietats tradicionals.
– Cultiu de plantes silvestres.
Equipament per a la collita i transformació de PAM.
– Maquinària en petit productor.
Transformació i Conservació de les matèries primeres, tecnologia associada. Equipament d’assecatge i extracció i productes alimentaris.
– Destil·lació, metodologia, mercat, equipament i tecnologia associada.

• Bloc II

Usos alimentaris / gastronomia / nutrients.
Etnobotànica. Usos tradicionals medicinals. L’evolució dels usos de les plantes.
Compostos dels vegetals en l’aspecte medicinal.
– Introducció a la fitoteràpia.
Compostos dels vegetals en l’aspecte nutricional.
Altres usos: lúdics, arquitectònics, folklòrics, industrials, màgic – religiosos.
Tints vegetals.
Cistelleria.
Tendències globals, oportunitats i amenaces.
Innovacions derivades dels coneixements etnobotànics.
Valor afegit, estratègia comercial i màrqueting. Estratègies divulgatives. Comunicació. Ètica.
Emprenedoria. Projectes. Recursos. Subvencions.
Comercialització de les plantes silvestres i cultivades i els seus derivats.
Punts crítics de tota la cadena. Qualitat i Seguretat.
Aspectes legals.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *