L’Escola

L’Escola Agrària de Tàrrega es localitza a la capital de l’Urgell, situada enmig d’un entorn rural, tranquil i ben comunicat. És un centre escolar públic del Servei de Formació Agrària del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) de la Generalitat de Catalunya. Des de fa més de 35 anys, ofereix ensenyaments de formació professional reglada i, també, de formació continua, adreçats al sector agropecuari.

El centre treballa fermament per millorar el relleu generacional del sector primari i focalitza la seva activitat cap als professionals del món agrari i ramader i cap a la nova pagesia. Des de fa 6 anys i amb l’objectiu de suplir la demanda formativa d’aquest col·lectiu, joves que volen incorporar-se a una explotació agropecuària, ofereix el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Producció Agropecuària en modalitat semipresencial. Recentment, el centre ha iniciat el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Producció Agropecuària a distància, el primer de tot Catalunya. Amb aquests estudis queden acreditats els cursos tècnics i de gestió empresarial necessaris que han de cursar els joves que vulguin sol·licitar la incorporació a l’empresa agrària i l’ajut de primera instal·lació del DACC.

En quant a la formació continua, ofereix jornades i cursos presencials, semipresencials i a distància de durada variable, amb la finalitat de completar la formació dels professionals del sector. L’escola també és la seu de l’Oficina del Regant del DACC, que ofereix formació en reg i gestiona l’eina de recomanació de reg allotjada al portal RuralCat.