Compromís de sostenibilitat

Visita: Foodback, el centre de gestió d’excedents d’aliments de Mercabarna

19 d’abril de 2023

Avui, amb l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries, hem anat de visita a Mercabarna per veure el mercat de fruites i hortalisses, i al Foodback, el centre per gestionar els excedents d’aliments i evitar el malbaratament alimentari.

Es tracta d’un projecte, iniciativa de Mercabarna, que gestiona els excedents dels mercats majoristes d’Espanya. Aquest sistema de gestió de matèria orgànica vegetal realitza el triatge de fruites i hortalisses aportades pels operadors de Mercabarna per a donar-los una segona vida. En funció d’aquest sedàs, el producte es distribueix a entitats socials, sent aquest el primer destinatari, o bé es transforma per a ser aprofitada al màxim.

Taller gastronòmic: Els vegetals del mar en la nostra dieta. Una alternativa saludable i sostenible

29 de març de 2023

Avui hem fet un taller gastronòmic amb vegetals del mar, una alternativa saludable i sostenible. Alfonso Tomassoni, xef executiu de Garcimar i assessor gastronòmic, ens ha presentat diverses algues i els beneficis que representen en la nostra dieta. Per acabar, hem elaborat algunes receptes senzilles i hem degustat els plats elaborats.

Jornada: Canvi Climàtic i petjada del carboni invisible dinternet

16 de febrer de 2023

El Servei de Formació Agrària ha organitzat la jornada ‘Canvi Climàtic i petjada de carboni invisible d’internet’, amb l’objectiu de proporcionar coneixements sobre el càlcul de la petjada de carboni i la compensació de GEH, reflexionar sobre la lluita contra l’emergència climàtica i conèixer l’estat actual de l’estratègia catalana d’adaptació al canvi climàtic, introduir la contaminació digital i conèixer accions per a reduir la petjada de carboni a la feina i a casa.

Des de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà hi hem participat com a assistents per seguir treballant pel medi ambient.